Fat_Board

Tørking med mikrofiber

Hei folkens!

Min mor har stusset litt i det siste når jeg nå har gått til innkjøp av mikrofiberkluter for å tørke bilen med etter at jeg har vasket den.

Hun stiller seg kritisk til at det virkelig hjelper. For problemt slik hun ser det er at når jeg bruker mikrofiberkluter så fjerner jeg voksen "fettet" fra lakken.

Vanligvis så funker jo slike kluter som bare det når man skal tørke vinduer og få bort andre fettflekker så jeg er jo litt enig da. 

Men dere er jo ekspertene så tenkte å høre hva dere tenker om dette?

Skulle man heller bare brukt vanlige tykke håndklær for å unngå å fjerne voksen man har lagt på bilen to uker før, eller er det bare å kjøre på med mikrofiber?

Takker for alle svar!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Microfiber tørkehåndkle er tingen ;) Om du bruker et vanlig bomull håndkle vil du sansynligvis ripe opp lakken din. Slikt jeg har forstått det legger voksen seg ned i porene på lakken så du klarer nok ikke og tørke den av uten videre. Ville kjøpt Microfiber som er beregnet på tør av bil og ikke på rema 1000...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MF kommer i mange ulike typer og sammensetninger.

De til bil har en annen blanding av fiberinnholdet som gjør at de ikke har lik «cut» som en fra Jordan beregnet på kjøkkenbruk. Tørkehåndklene er også oftest i velour, mens de til hjemmebruk er av waffle-typen. De brukes på bil og, men da som regel til ruter...

Ved buffing av voks er det nettopp det som er vitsen, man skal fjerne overskuddet, men det blir alltid igjen nok voks som gjør den jobben den skal.

Bruker du MF'en til mor er det dog ingen garanti for det ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive