ynor

Tips til steinsprang sølv metallic?

Hei,

Noen som har tips til hvordan flekke i steinsprang i sølv metallic? Har en X3 i fargen mineral silver metallic, og har forsøkt to metoder:

1) Her er det lagt base+herder først, deretter klarlakk+herder. Våtslipt helt jevnt med lakken rundt og polert opp for hånd med Scholl S3+ på gul pad, deretter S30 på orange pad. Ble ikke bra:

post-7044-0-51056200-1435785619_thumb.jp

2) Her ble det blandet 70% base+30% klarlakk+herder, og lagt i slik at det ble en god dråpe som sto opp fra lakken. Våtslipt og polert opp som over. Ble heller ikke bra!

post-7044-0-37947000-1435785618_thumb.jp

Noen tips? Er sølv metallic helt umulig å legge bra i steinsprang, eller gjør jeg noe feil? Mener selv jeg var så nøye som jeg får til med tannpirker og greier... Har tidligere fylt i flekklakk på mørke biler uten at steinsprutet har syntes i etterkant.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg opplever det som svært vanskelig å få det til bra på lyse metallic farger :( 
Jeg holdt på med spacegray her om dagen, som er en del mørkere. Toppet og tok de ned med maskin. Noen ble bra, men flertallet ble jeg ikke fornøyd med.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg skrev i en annen tråd. Hva med å legge i sparkel og spotlakkere. Er det noen som har erfaring med om det gjør at fargen treffer bedre? 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å få dette helt bra må du sparkle skaden og lakke et område som er mye større enn selve skaden, sånn i grove trekk.

Sølv metallic er vanskelig å få 100% med kun fylling og sliping/polering, når du fyller en slik skade legger metallicflakene seg annerledes enn de ville gjort med lakksprøyte og vil da se mørkere/annerledes ut.

Som jeg skrev i en annen tråd. Hva med å legge i sparkel og spotlakkere. Er det noen som har erfaring med om det gjør at fargen treffer bedre?

For noen som ikke har noen erfaring med lakkering er det like greit å la de være som de er, men vet man hva man driver med blir det selvfølgelig bedre med spotlakkering med sprøyte. Hvorvidt det blir bedre fargematch kommer an på hvordan man treffer når man blander lakken (basen) og selve lakkeringen, sølv krever at den blir skygget ut over et større område. Dette er ikke noe man gjør 100% på første forsøk uten masse erfaring og kunnskap.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive