Gå til innhold
Magni

Polering av BMW E61 Imola-rød i Stavanger-området

Recommended Posts

Magni    1
Magni

Hei,

Vi har nettopp kjøpt oss en E61 2010-modell og vil gjerne fått tatt en skikkelig poleringsjobb på denne.

Den er ikke så aller verst mtp vaskestriper, men det er fingermerker (jeg mistenker at solkrem er synderen) som sitter i lakken på veldig mange steder rundt om på bilen.

Det finnes også noen grove steinsprut på panser og sidespeil, usikker på hvor mye det er å få gjort med dette. Noen av disse er på et vis dekket over med lakk, ikke med så heldig resultat, andre er ferske og "ubehandlet".

I tillegg er de sorte shadowline-listene rundt vinduene veldig misfarget, de ser nesten oljete ut, men har forstått at dette skal gå bort med polering. 

Bakfangeren er nylakkert da den var full av skraper etter inn- og utlasting av bagasjerom. Her tenker vi å få på enten folie eller beskyttelsesplate i stål da vi skal løfte barnevogn ut og inn av bilen i flere år framover, tar gjerne en diskusjon om hva som er best av dette før vi bestemmer oss.

Det er også en skrape i lakken, ish 15 cm lang, bak på venstre side under vinduet. Den kjennes veldig overfladisk ut.

Noen av panelene har vært omlakkerte før vårt bekjentskap med bilen og det er noe appelsinhud på noen av disse. 

Bilen føles veldig glatt og fin å vaske nå, så jeg regner med at den har fått en poleringsjobb fra bruktbilselgeren, men vi ønsker noe som også tar solkrem-merkene rundt omkring og som gjør de sorte listene sorte igjen.

Bilen har akkurat blitt understellsbehandlet med Noxudol så det tyter fram litt masse ennå, men dette burde gi seg snart.

Vi holder til på Jørpeland, men kan nok få levert bilen for en shine både innover i Ryfylke, i området rundt Stavanger/Sandnes og sørover mot Jæren. Er det noen her inne som er interesserte? Vi må også diskutere tidspunkt pga ferieavvikling og det at vi etter sommeren venter en liten en som vi helst vil hente med denne bilen og ikke en 97-modell golf III. :)

post-10315-0-84317800-1435612537_thumb.j

post-10315-0-87061200-1435612539_thumb.j

post-10315-0-31333200-1435612541_thumb.j

post-10315-0-84923600-1435612542_thumb.j

post-10315-0-01490300-1435612544_thumb.j

post-10315-0-73270700-1435612545_thumb.j

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TobiasW    322
TobiasW

Flott bil i flott farge, håper noen kan ta jobben :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
JGNotland    221
JGNotland

Flott bil! ;-) Gjennomsiktig folie er nok det eg hadde gått for på bakfangaren. :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magni    1
Magni

Takk for det begge to, jeg tror bilen har potensiale til å bli ganske så nydelig med en ganske lett shinings.. Så det er jo lov å håpe at det finnes noen i nærheten som har tid, enten nå eller i løpet av høsten. :) 

Jeg har lest litt om at folie kan få et gult skjær etter en stund, har du noe erfaring med det JGNotland? Eller er kanskje bilen såpass fargesterk at det vil "dekke over" et eventuelt gulskjær? Og tåler folien litt juling fra ting som blir dratt ut og inn av bilen? Mange spørsmål...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
pejourdan    434
pejourdan

Heisann!

Her har du et bilde på hvordan beskyttelsesfolie blir etter ca 1,5 år, dog på hvit bil.

Når den er "nylagt" så var det ikke stor forskjell (har ikke bilder av dette), men den gulner forholdsvis fort.

Usikker på hvor synlig dette blir på en rød bil.

6670B6F4-F734-4C3C-B016-F47FF31B416A_zps

085804B9-CF03-42E6-BDA3-16EF6A33BDA0_zps

I forhold til hvor mye den tåler så er dette åkke som.

Jeg passer godt på å løfte alt godt over bakskjermen, men iløpet av 1,5 år så er du uheldig imellom.

Golfbagen og ferie- og hyttebaggasje har gått inn og ut uten av jeg har fått synlig riper.

Fjernet folien igår og da var lakken helt perfekt under og folien var like hel.

Endret av pejourdan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magni    1
Magni

Takk for innspill! Jeg tenker at det der er absolutt levelig, forskjellen vil jo bli enda mindre med en farget skjerm under. Jeg er noe mer skeptisk til hvordan det ser ut under en stålplate etter halvannet år, ser for meg at det lett kan samle seg finstøv rundt kantene der som kan ligge og gnage. Hvor får en kjøpt, evt lagt, folie her i Stavanger-området?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
pejourdan    434
pejourdan

Takk for innspill! Jeg tenker at det der er absolutt levelig, forskjellen vil jo bli enda mindre med en farget skjerm under. Jeg er noe mer skeptisk til hvordan det ser ut under en stålplate etter halvannet år, ser for meg at det lett kan samle seg finstøv rundt kantene der som kan ligge og gnage. Hvor får en kjøpt, evt lagt, folie her i Stavanger-området?

Folien kjøpte jeg direkte fra Audi på Forus og la den selv :)

Regner med at Bavaria har noe tilsvarende til sine biler.

Vasket godt over området, brukte deretter silikonfjerner og la på folien.

Easy peasy :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
JGNotland    221
JGNotland

Eg trur BMW har dette tilgjengelig som ekstra utstyr /tilbehør. Uansett verdt ein telefon. :-)

Hadde Stord vert innenfor rekkevidde for deg, så skulle eg gjerne kost litt med den nydelige bilen der! ;-)

Endret av JGNotland

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magni    1
Magni

Flott, da skal jeg ta kontakt med Bavaria, så ordner det seg forhåpentligvis med folie.  :)

Stord blir nok på feil side av Boknafjorden dessverre  :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tommy    5 766
Tommy

Ta kontakt med dekoratøren eller monterdekor (de deler lokale på forus) de driver med skilt og bildekor, å legger slitefolie, med god kvalitet, som ikke blir missfarget (jeg har hatt på min i 5 år nå)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig