jensmg

Omlakkert bil - pris på polering Drammen

Hei,

Omlakkerte bilen i påsketider pga at den hadde en del steinsprut, riper og småskader i lakk. 

Den er lakkert i original sort metallic med klarlakk. Lakkerer har brukt "eldre" type lakk og ikke den "nye" vannbaserte, og har brukt mye lakk ifølge han selv (tykt lag). 

Etter at jeg nå har montert bilen ser jeg en god del støvpartikler som har lagt seg i lakken her og der som må slipes bort. I tillegg har jeg funnet et par tilfeller av sig.

Lakkerer har bedt meg komme med bilen så skal han korrigere de "feilene" som finnes. Regner med at han da mener de konkrete "problem-områdene" og ikke hele bilen..

Etter at lakkerer har korrigert litt ønsker jeg en ytterligere korrigering&polering.

Lakkerer har ikke målt lakktykkelse, så dette er noe jeg også ønsker utført ifm. poleringen.

Har nylig vasket og polert bilen for første gang (Lakken har fått herde i fred og ro i garasjen siden påske under montasjeperioden). Brukte Autoglym Ultra Deep Shine polish for mørke/sorte biler.

Er det noen anerkjente detailere i Drammensområdet som kan gi meg en pris på en utvendig rens og polering av karroseri og felger?

Bilen er en Audi A6 C5 avant 2001 modell.

Mvh, Jens Martin

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakkerer har ikke målt lakktykkelse, så dette er noe jeg også ønsker utført ifm. poleringen.

Vil bare nevne at lakkmåling på original lakk er totalverdien på grunning, base og klarlakk, men det gir en viss pekepinn på hva man har å jobbe med. Etter omlakkering vil verdien være gammel lakk + ny lakk (evt. sparkel, base og klarlakk) og du har rett og slett null kontroll på hvor mye klarlakk du har å jobbe med.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oj, Takk for opplysningen! Det tenkte jeg ikke på...

Hvordan går man frem på omlakkerte biler uten å risikere å gå igjennom klarlakk-sjikt da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan går man frem på omlakkerte biler uten å risikere å gå igjennom klarlakk-sjikt da?

Man går forsiktig frem...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive