Simenner

Pads

Skal i gang med jobb på to biler. volvo S80 og mercedes E200.

Har menzerna 300 og 3000. Har kontroll på hvilke pads osv, men ikke hvor mange jeg trenger? da dette er første jobb og har null erfaring. Noen som kan hjelpe? Sykt kjipt å bli stående med halve bilen ferdig å ingen pads igjen :) hehe.

Kjøres med DA maskin.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat handlet komplett utstyr. Da kjøpte jeg 2x alle varianter av Uber 140mm og 1x alle av 100mm. Tilbakemeldingeb på det var at det var alt for lite. Så har du en pekepinn.

Jeg kjøpte også "bare" 10mf buffé kluter, der burde jeg hat mellom 30 og 40 så vidt jeg forsto.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat handlet komplett utstyr. Da kjøpte jeg 2x alle varianter av Uber 140mm og 1x alle av 100mm. Tilbakemeldingeb på det var at det var alt for lite. Så har du en pekepinn.

Jeg kjøpte også "bare" 10mf buffé kluter, der burde jeg hat mellom 30 og 40 så vidt jeg forsto.

okei, takk for svar. svarte så dyrt det greiene hær blir. hvor mange av hver tror du jeg må ha ? blir to stegs på begge bilene. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan fint klare deg med 2-3 pads per steg på en bil, det viktige da blir å børste/blåse, samt bytte ofte :)  Det går jo fint å vaske padsene mellom slagene, rekker nok ikke over begge bilene på en dag  :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei, takk for svar. svarte så dyrt det greiene hær blir. hvor mange av hver tror du jeg må ha ? blir to stegs på begge bilene.

Skal tro pakkene med "alt du trenger for å komme i gang med maskin polering" så tilbyr de stort sett to puter per gradering og 10mf.

Men siden jeg ikke har maskin polert før, kun mottatt utstyr så står jeg egentlig i samme situasjon som deg, og veit ikke helt. Men min erfaring fra andre ting sier meg at det de selger i slike pakker er NOK i starten for å komme igang, også blir en mer og mer utstyr fanatiker etterhvert som interessen og resultatene øker

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viktig å bytte ofte ellers brenner du de, smelter i midten,   :)

Må nok regne minst 2 pr bil ja

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar! Elsker at man kan spørre om alt. Alltid noen som har svar på ting. Har vel egentlig bestilt nok pads ser det ut som. blir vel 2 dager pr bil. utvendig og innvendig tipper jeg. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken DA maskin er det snakk om?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken DA maskin er det snakk om?

billig. Carwise. 750w

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker som regel (ca) 4 vanlige og 4 spotpads per dag. Så vasker jeg de så de ligger klart til fortsettelse dagen etter.

Hvis jeg jobber ekstra lenge eller ekstra effektivt en dag vasker jeg heller pads mellom slagene og tørker de med maskinen :)

Endret av Simenhbe
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville hatt hvertfall 5 pads til grovsteget. 2-3 til finsteget kan gå bra siden man ikke kjører så hardt med finpolish.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive