Nautilus

Hjelp til RGB LED-strips i trapp.

Hei folkens. 

Jeg sliter med et LED prosjekt: 

Mitt behov:
Ca. 12m RGB LED strip kuttet opp og montert under trappetrinn i trappen ned til kino kjeller.

Jeg kjøpte:

3x5 m med RGB LED på Ebay. Kjørte disse LEDene sammen med EN controller med en 12V 6amp strømforsyning.

LED Detaljer: 
Voltage: 12v
Type LED: SMD 5050

LT QTY: 60 LED S/M
Color: RGB
Not waterproof.

Resultat: Kontakten mellom strømforsyning og LED-controller smeltet over tid og jeg kunne vel brent ned huset...

Det jeg trenger nå:
12v 12amp strømforsyning og en controller med EN utgang (fire pins) som tåler å kjøre 12m med RGB LED strips. Jeg har IKKE mulighet å koble på en controller nr to halvveis i stripsen.

Mitt spørsmål til dere:
Er det noen som kan hjelpe meg med å finne en controller som tåler 12-15m med RGB-led strips? Tror jeg finner 12v 12amp strømforsyning selv :) Jeg har leitet på eBay, men finner bare controllere som har to ut, altså tanken er å koble seg på hver 5 meter med RGB LED. Jeg vil ha en strømforsyning og en controller.

Tusen takk for all hjelp og bare spør om jeg har vært utydelig :)

Endret av Nautilus
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville funnet en leverandør av ledstrips og ringt de for å få ordentlig hjelp :-)

Har slikt selv der jeg jobber, men er ikke noe ekspert på dette feltet akkurat. Kjenner produktene vi har sånn høvelig.
Disse kan maks strekkes 10 meter. ( Selges i 5 meters lengder ) Så kan være du må korte ned.

Man får forsåvidt drivere i dag som kan styres via en app på mobilen :-) Men den er begrenset til max 10 meter.
Det koster sikkert noen ganger mer enn ebay løsningen også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta kontakt med disse http://iceledlighting.co.uk/ og spør hva du trenger til ditt spesifikke prosjekt. Det koster (en hel del) mer enn kina-ebay LED utstyr - men det er av skikkelig kvalitet. Har selv den største controlleren derfra, og et par av de mindre LED-stripsene (i vanntett rør). 

Edit: Tror kanskje den samme controlleren som jeg har passer inn i ditt oppsett, den har fire separate utgangskanaler: http://iceledlighting.co.uk/iceled-ufo-car-led-lighting-systems-%7C-ufo-controller

Endret av Haakon O
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange watt per meter er led stripene? Er alle led stripene koblet etter hverandre eller har du en ledning som kommer fra hvert trinn?

Endret av Vegard S.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange watt per meter er led stripene? Er alle led stripene koblet etter hverandre eller har du en ledning som kommer fra hvert trinn?

Hei! Vegard S.

Ja, alle stripsene er klippet opp pr. trinn og loddet sammen med en langsgående RGB+sort kabel.

Jeg er dessverre usikker på watt per meter :/ Det er iallefall 60 leds pr. meter.

Tusen takk for alle tips folkens. Ville nødig måtte trekke opp igjen trappen, men ser vel ut som jeg må lodde hele skiten på nytt for å få gjort det skikkelig :/ Denne gangen går jeg bare for hvit. Trenger ikke RGB.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det sikkert 14.4W/meter. Siden du har 12 meter med ledstripe tilsvarer det ca. 14.4A (~173W). Du bør derfor ha en trafo større en 12A som du har skrevet i første post. Usikker på hvor mye strøm man kan trekke igjennom stripene. Beste hadde vært om du har mulighet til å dele den i 2. Dvs. klipp på midten og legg opp en ny ledning til den siste delen ned til trafo.

Endret av Vegard S.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive