Gå til innhold
EspenL

Erfaringer med hvite/beige/lyse skinnseter?

Recommended Posts

EspenL    60
EspenL

Heisann godtfolk! Prøver meg på et generelt spørsmål om deres erfaringer med lyse skinnseter. Vurderer nemlig en nyere bruktbil med off-white (og delvis perforerte) skinnseter. Hvordan er det å holde rent? Blir det mye misfarging fra dongeribukser og daglig bruk?

Blir endel huffing og puffing når jeg nevner det for folk, men det er jo egentlig bare folk som ser ut som et spørsmålstegn når jeg nevner Swissvax Leather Care Kit :P

Endret av EspenL

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magne/Otta Detailing    384
Magne/Otta Detailing

Om man kan ta vare på skinn så er ikke beige noe stort problem.

Problemet for folk flest går ut på at de ALDRI behandler skinnet, jeg får inn kunder hver eneste uke på bilpleiesenteret som skal ha innvendig vask, og når jeg spør om setene skal renses får jeg i 50% av tilfellene til svar at "Nei, det er skinnseter, trengs ikke renses", men når jeg ser på setene er de nærmest inngrodde i møkk.
De som har lyst skinn er litt mer åpne for å rense siden man faktisk ser møkka.

Folk blir forbuset når jeg sier at skinnseter bør renses i alle fall 1 gang i året for å beholde farge og ikke sprekke opp pga sand i sømmer.

Og behandler man med leather milk eller tilsvarende er de greie å rense en gang i året.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ostepop    1
ostepop

Jeg tror dette avhenger av hvor godt de er passet på gjennom årenes løp, kvalitet på skinn, hvor mye overskuddsfarge det er i nytt tøy osv. Mine lyse seter har jeg sett misfarging på etter noen uker med ny bukse. Etter at jeg kjøpte bilen i August i fjor har jeg renset setene med CG leather cleaner og CG leather conditioner en gang. Jeg satser på at setene blir bedre mtp misfarging med jevnlig vedlikehold. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Splendid    29
Splendid

Kan være verdt å ta en titt på et produkt som heter Colourlock K25. Det er en fargeavviser som egner seg godt til lyst skinn. Enkelte møbelforretninger har denne. Bohus pleier å ha.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
605    140
605

Jeg har lyse skinnseter i min Mondeo, og det er forbausende lite misfarging, til tross for 150kkm, og mye bruk av sorte olabukser. De hadde blitt renset når jeg kjøpte bilen for 3 år siden, og jeg vurderer om jeg skal gjøre det igjen nå, men de holder seg overraskende bra. Jeg sammenligner da førersetet med passasjersetet, der sitter det veldig sjelden noen. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ostepop    1
ostepop

Kan være verdt å ta en titt på et produkt som heter Colourlock K25. Det er en fargeavviser som egner seg godt til lyst skinn. Enkelte møbelforretninger har denne. Bohus pleier å ha.

Bra tips, takk! Må sjekkes :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Bra tips, takk! Må sjekkes :)

Hadde lyse skinnseter i mange år og merket grei forskjell med og uten fargeavviser, så den burde du teste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
EspenL    60
EspenL

Takk for input, folkens! Virker som det er rimelig greit å holde fint da, så lenge det ikke er herpet av tidligere eiere vel å merke. Og så ser det jo så fint ut :wub:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stiandyb    59
Stiandyb

Ingen problem med lyst skinn så lenge du holder det vedlike, også er det jo utrolig lekkert med lyst interiør

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig