Provenzan0

Ny lakkert focus

Har en 2008 modell Ford Focus, lys grå som har vært til lakkering for små rustflekker hendholdsvis bakre hjulbuer og rundt.

Venstre hjulbue ser helt fin ut, derimot høyre side ser man tydelig hvordan det er lakkert pga appelsinhud på nylakka området som også har en anelse mørkere farge.

Spørsmålet mitt er som så at kan dette fikses med sliping, polering etc eller er det noen her som vet hva dette dreier seg om å kan si med engang at det er brukt feil/for mørk farge ved lakkering?

(Trykk bilder for større størrelse:)

eG1qRjVR.jpeg

cUd4NXE3.jpeg

dFEyaURE.jpeg

SE11bnQ4.jpeg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fangeren ble tatt av før lakkering så er området merket som er påført lakk....

eHUxaFBw.jpeg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det vel bare å klage!?

Selv Stevie Wonder ser at det det ikke er riktig

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uuuggg, ble ganske oppgitt når jeg så det....

Venstre side ser helt fin ut, rust borte og pent lakkert uten farge forskjell. Høyre side derimot... 

Eier mener jeg kan fikse det med papir og polish men ser da irriterende nok ut som noob arbeid med feil lakk?

Gjort på kveldstid og så vet ikke hvor stor klageverdi som finnes. :/ Fader æu   :lol:

Foresten vanlig at det blir appelsinhud ved profflakkering? Blir det ikke sånn av boks lakk bare?

Bruker man sola å beveger synsvinkel mellom gammel og ny lakk ser man tydelig at gammel lakk er "flat" og smuud mens ny lakk er mer rugglete.

Endret av Provenzan0
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den der hadde jeg ikke tatt ut fra lakkverkstedet en gang... de hadde bare fått beskjed om å gjøre det en gang til, og med riktig farge.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holy shit, jeg nistirret på bildet uten å se det. Trodde det mørke feltet var en refleksjon :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såpass ja. Har da i hvert fall sørget for heftig fargeovergang  :huh: At det er gjort på kveldstid hos lakkeringsfirma er da ikke ditt problem? Her bør du klage i hvert fall, på en ordentlig og konstruktiv måte selvfølgelig. Håper det blir bra, lykke til.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kveldstid = svart arbeid?

Hvilken klagerett har man da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fargeforskjellen på fangeren er ikke verre enn hva mange biler har originalt, faktisk litt bedre. Men skygginga på skjermen er slett arbeid og lite yrkesstolthet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fargeforskjellen på fangeren er ikke verre enn hva mange biler har originalt, faktisk litt bedre. Men skygginga på skjermen er slett arbeid og lite yrkesstolthet.

Det er ikke farge forskjell på fangeren, den ble tatt av hjemme hos eier før bilen ble sendt på lakkering. Skjønner at det er vanskelig å se på bildene, men er altså det som ser ut som vinkelskygge på lakken/området som er merket inn i rødt, dette er området han har spraya på.

Skjønner nesten ikke hvordan det er mulig av en yrkes lakkerer å bomme så bra. Om det er fargeforskjell eller noe dårlig klarlakk blanding/ikke klarlakk er ikke godt å si men det ser veldig øyenfallende ut når man ser bilen fra siden å går frem og tilbake....

Det med at man kan se litt farge forskjell når noen har lakka en fanger kjenner jeg meg igjenn i, men dette er værre, ett mørkt grått område på ellers lys grå på bil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kveldstid = svart arbeid?

Hvilken klagerett har man da?

Hvis det er tatt svart har man ingen annen klagemulighet enn å håpe på forståelse hos lakkerer. Hvis det er gjort med kvittering-men-på-kveldstid-grunnet-for-mye-jobb hos lakkverksted har man ordinær klageadgang.

Uansett er det jo hårreisende at de leverer fra seg noe sånt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt merkelig at det kun er fargeforskjell på den ene siden, mulig det er gjort på forskjellige dager/tidspunkt slik at han har blandet lakk 2 ganger å vært litt uheldig. Appelsinlakken skyldes nok at siste laget med klarlakk er lagt for tynt slik at den ikke har fått flyte ordentlig ut, dagens miljøklarlakker må legges ganske raust for at de skal flyte ordentlig ut. Det eneste som kan fikses med våtslip og polish er naturlig nok appelsinlakken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser fargeforskjellen på skjermen, men ser jo ut både bildet som det harmonerer godt med bak fangeren, så det spørs også litt hvor de har tatt fargeprøve fra. Når de tok ut nyanse hos meg sist gang jeg lakket noe så sto de igjen med 3 ulike alternativer som alle passet forskjellige plasser innenfor området som skulle lakken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette får du nok ikke polert noe bedre. Jeg tror det ligger for mye farge i det mørke feltet. for å få dette bra må hele bakskjermen lakkeres

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes den bakskjermen var for dårlig utført, "kveldsjobb" eller ikke.
Det skal ikke så veldig mye til for å utbedre denne, så ta det med en hyggelig tone så får du det nok gjort bedre, lakkerer kan fade ut fargen og så bruke den kanten som går langs skjermen ved tanklokket og lage en temmelig usynlig overgang i klarlakken.

Dette er en 2t jobb, så burde ikke by på noen store utfordringer ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive