hknberg

Valg av DA maskin

Hei folkens.

Jeg er nybegynner med stor N, men ønsker å kunne drive litt på min egen bil når jeg ikke er på sjøen.

Har i dag en FLEX PE 14-2 150 roterende maskin med Scholl Concepts 125mm bakplate, Chemical Guys pad´s og lakkrens.

Trenger jeg en DA maksin i tillegg? jeg er litt redd for hologram og brenne lakken med Flex-en.

Om jeg trenger en DA maksin, hva anbefaler dere. Rupes Duetto, Rupes Mini eller Scholl sin maskin?

Bilen er en 2013 Volvo XC60 med fargen Rebel Blue, hvilke produkter anbefaler dere også til nyere Volvo lakk?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv rupes 15 og er storfornøyd med den, men tror jeg hadde gått for duetto dersom jeg skulle valgt på ny. Hatt stor suksess me scholl sine produkter på volvo biler.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være lurt med en DA til avsluttende steg og legging av lsp. Das6 pro er et godt og økonomisk alternativ :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne lakken er av egen erfaring så hard at du kan kjøre finsteg med Rupes 21 og blå/blå kombo omtrent..

Klarer du å lage hologram med denne på en normal kombo er du veldig flink!

Korrigering med DA på denne vil trolig ta til evigheten og tilbake..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Das6-pro  er et veldig godt alternativ som nybegynner. Startet selv med denne og er en kanonfornøyd :) Om du kjøper med en mindre bakplate kommer du godt til de fleste plasser.

Har akkurat oppgradert selv, til PDA-21. Denne er jeg også veldig fornøyd med, med 125mm bakplate (Y) Litt større enn kestrelen, så bruker nå kestrelen som spot :)

Edit: Lakken kjenner jeg ikke til, så maskin + komboer skal jeg ikke utale meg om :):P

Endret av Sortehaug
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Duetto. Evt brukt das pro el kestrel osv om det står på penga.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider