wanvik

Farge opp seter i skai

Litt inspirert av Christers båtpuss fant jeg ut at jeg ikke kan utsette båtpussen lenger, selv om værmeldingene tyder på lite båtvær fremover....

Båten min har dessverre vært fuktig under kalesjen over flere år, og det er kommet misfarging i setene som jeg ikke klarer å vaske bort.

Har lest litt, og kommet frem til at bl.a vinyllakk skal gå an å bruke på skai.

Er det noen som har erfaring med dette? Tenkte faktisk å gi Biltema en sjanse her da de har lakk på lager og er åpent utenfor kontortid.

Er det noen som har prøvd denne?

Har lest om andre lakker som skal være bra, også disse kommer på sprayboks. Dessverre får jeg ikke demontert alt, og det blir en VOLDSOM jobb å maskere alt tilstrekkelig.. Vil det gå bra å tømme en boks for gass og benytte lakken på samme måte som når en farger opp skinnseter, altså med en pad av noe slag?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal lese igjennom den tråden din igjen i kveld :)

Var på Biltema og kjøpte primer og lakk, virker lovende så langt, så får en se i morgen ettermiddag når det er herdet.

Fikk skrudd av mye mye mer enn jeg trodde jeg skulle få til likevel, så nå er det nesten bare ett stykke under vindskjermen jeg antagelig dropper å sprøyte av det som er synlig - det tror jeg også blir så godt som strøkent med rens.

post-3935-1435001761,7128_thumb.jpg

Her er ene seteputa ferdig renset.

post-3935-1435001784,5496_thumb.jpg

Samme pute etter to strøk.

Går mer lakk enn jeg trodde, så må vel kjøpe mer lakk i morgen. Holdt på utendørs i litt vind i kveld, det hjelper vel ikke på forbruket...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjente på det nå i kveld, og så langt virker det helt kurant. Virker ikke til at lakken verken sprekker eller slipper, men overflaten er ikke like glatt som før.

Kommer vel til å sette det inn med noe uansett, så dette tror jeg blir fullt brukbart :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive