Provenzan0

Karcher k4 premium

Har en Karcher K4 Premium, hadde først en som tok kvelden uka etter garanti gikk ut, var fatter som hadde den da så vet ikke hvordan den oppførte seg men tror det var noe med selve maskina, gikk hvertfall og kjøpte en ny lik høytrykk. 

Den nye altså k4 nummer to har jeg nå bare hatt siden i våres og allerede idag begynte den å streike.

Når den står på fullt trykk så går høytrykken bare av og på, trykket altså, fort av og på. Skrur jeg trykket litt ned på pistolen så går det fint, men så fort trykket blir så sterkt at man faktisk kan bruke høytykken normalt så står den bare av og på akkuratt som den ikke klarer å få maks trykk men bare mister trykket nesten på topp å prøver på nytt og på nytt.

Ganske frusterendes.....

Noen som har vært borti dette og har tips til en løsning?

Hvis ikke får heller ferie pengene gå til en kranzle... uff. 

Endret av Provenzan0
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leste her inne at sånn selv-lukkende gardena-koblinger kan skape hodebry.

Prøv å bytt til vanlig "åpen" kobling.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte på det, men gikk over nå og ingen er selvlukkende :/

Gikk over med bilnerden skumkanon uten trøbbel, men når jeg bytta til karcher vannpistolen igjen var da den streika...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har høy nok vannmengde inn i spyleren? Mål liter per minutt ut av slangen som du kobler til spyleren. Hadde slik av/på nøkking med min K7 og det skyldtes for dårlig trykk inn til spyleren. K4'en krever vel egentlig ikke noe enormt mye, men det er verdt en sjekk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekkasje i pumpa?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har den stått ute i vinter ?, jeg fant ut at karcheren fryser i stykker bare man går forbi dem med en softis.... (jeg hadde K5)

Det ble Kranzle på meg..... er en helt annen liga... du kommer ikke til å angre !!

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke stått ute i frost nei, så og si kliss ny...

Vet det hadde vært utrolig digg men samtidig veldig lite keen på å bruke 10k på en kranzle akkuratt nå, brukt rundt 25k på detailing produkter så langt i år og er nok av andre ting jeg trenger så må liksom stoppe en gang.

Lar høytrykken hvile et par dager til så drar jeg den ut igjen, skal gå over vann og slange koblinger en gang til også, faktisk ikke alle jeg har gått over, har en slange som går inn i en trommel med ny slange som går inn i høytrykk så kan være der ett sted selfølgelig, virker logisk at den ikke får nok vann hvertfall siden maskinen går fint helt til trykket er nesten på maks.

Går ikke det får jeg demontere hele kjillebittern, sender den hvertfall ikke på rep da blir det heller ny.

Takk for tips :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive