• 0
Nautilus

Polering på mindre steder

Spørsmål

Dette er sikkert et litt rart spørsmål, men jeg her aldri polert før og lurer på hva dere gjør på steder der maskinene er for store? Tenker rundt vinduer og innemellom der det er vanskelig å komme til. 

Jeg har denne rubbingputen i hvit, sort og oransje. Er det det man bruker der man ikke klarer å bruke maskin? Må man ikke holde på "til evig tid" når man jobber for hånd?

Og til slutt, er lakkrens et annet ord for polering?

http://scandicshine.no/index.php?route=product/product&product_id=593&search=Chemical+guys+hand+pad

Endret av Nautilus
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4 svar til spørsmålet

• 0

Bruker liten bakplate (eks. 75mm) og små pads (eks. 100mm).

Der det er ekstra trangt bruker man en liten pad og hånden. Det er stort sett lite synlige riper der det er så trangt, og håndpolering tar uansett og renser lakken for vannflekker, matthet, død lakk osv. Du kan korrigere små områder med hånd om du gnukker i vei. Eks. bak dørhåndtak.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Og ja, polering er lakkrens, om det er med maskin eller for hånd, med eller uten slipemiddel

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Hvis du nevner ordet polering til hvermansen så tror jeg de fleste tenker på produkter som Srp fra Autoglym så jeg personlig prøver å bruke ordet lakkrens eller korrigering.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Hvis du nevner ordet polering til hvermansen så tror jeg de fleste tenker på produkter som Srp fra Autoglym så jeg personlig prøver å bruke ordet lakkrens eller korrigering.

Det samme gjør jeg. I den "vanlige delen" av bilbransjen går ordet polering varmt om alt som får lakken til å skinne  :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive