Gorg

Motorvask på Bmw 325i 2009

Kjøpte bil for ikke så lenge siden, men har ikke turt å ta motorvask enda.

Gjorde det flere ganger på min gamle 320d, dekte til noen elektriske komponenter. Avfetting, skum, lavt trykk på htspyleren

Dette er en helt annen motor, ikke helt kjent med hvordan den er oppbygd enda.

Noen som har gjort dette på den motoren? N53, selvpustende motor.

Vil det hjelpe mye hvis jeg tørker med luft, kompressor??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok bare å kjøre på!

Avfetting-> børste-> spyling-> plastfornyer-> start motor-> la den tørke selv-> tørk rester med MF.

Slik gjør jeg det ihvertfall! ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør som du gjorde. Jeg dekker ikke en ting på hverken e61 eller e91 alpinan..

høytrykk gir mye mindre vann en man skulle tro.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok bare å kjøre på!

Avfetting-> børste-> spyling-> plastfornyer-> start motor-> la den tørke selv-> tørk rester med MF.

Slik gjør jeg det ihvertfall! ;)

Hvorfor starte motor for å tørke opp? Vil det ikke være bedre å la den lufttørke, i tilfelle man har fått vann inn ett sted det ikke burde være, eks. Elektriske komponenter? Elektriske komponeneter tar jeg stort sett ikke skade, før man setter spennning på de (les: starter motor).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du at elektriske komponenter tørker innen rimelig tid? Lar selvfølgelig det verste renne av før jeg starter opp. 5 min etter endt spyling kanskje.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du at elektriske komponenter tørker innen rimelig tid? Lar selvfølgelig det verste renne av før jeg starter opp. 5 min etter endt spyling kanskje.

Tja, ikke vet jeg. Det kommer vel ann på utetemperatur og hva som regnes som rimelig tid?

Men om du lar bilen stå i ro resten av dagen, og over natten, så tørker det vel greit opp vil jeg tro?Med mindre du har behov for å kjøre da selvfølgelig.

Jeg bare tenkte at det kanskje er like greit å vente til man skal kjøre med å starte opp motoren, så får ting tørket mest mulig før man starter systemet, og man er mer på den sikre siden. Eller er det helt feil?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, ikke vet jeg. Det kommer vel ann på utetemperatur og hva som regnes som rimelig tid?

Men om du lar bilen stå i ro resten av dagen, og over natten, så tørker det vel greit opp vil jeg tro?Med mindre du har behov for å kjøre da selvfølgelig.

Jeg bare tenkte at det kanskje er like greit å vente til man skal kjøre med å starte opp motoren, så får ting tørket mest mulig før man starter systemet, og man er mer på den sikre siden. Eller er det helt feil?

Nei. Der vann samler seg så blir det liggende. Varme er tingen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive