Jump to content
Sign in to follow this  
Gorg

Motorvask på Bmw 325i 2009

Recommended Posts

Gorg

Kjøpte bil for ikke så lenge siden, men har ikke turt å ta motorvask enda.

Gjorde det flere ganger på min gamle 320d, dekte til noen elektriske komponenter. Avfetting, skum, lavt trykk på htspyleren

Dette er en helt annen motor, ikke helt kjent med hvordan den er oppbygd enda.

Noen som har gjort dette på den motoren? N53, selvpustende motor.

Vil det hjelpe mye hvis jeg tørker med luft, kompressor??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Albino

Er nok bare å kjøre på!

 

Avfetting-> børste-> spyling-> plastfornyer-> start motor-> la den tørke selv-> tørk rester med MF.

 

Slik gjør jeg det ihvertfall! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
e30 tic

Gjør som du gjorde. Jeg dekker ikke en ting på hverken e61 eller e91 alpinan..

høytrykk gir mye mindre vann en man skulle tro.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marius Engel

Er nok bare å kjøre på!

Avfetting-> børste-> spyling-> plastfornyer-> start motor-> la den tørke selv-> tørk rester med MF.

Slik gjør jeg det ihvertfall! ;)

Hvorfor starte motor for å tørke opp? Vil det ikke være bedre å la den lufttørke, i tilfelle man har fått vann inn ett sted det ikke burde være, eks. Elektriske komponenter? Elektriske komponeneter tar jeg stort sett ikke skade, før man setter spennning på de (les: starter motor).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Albino

Tror du at elektriske komponenter tørker innen rimelig tid? Lar selvfølgelig det verste renne av før jeg starter opp. 5 min etter endt spyling kanskje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marius Engel

Tror du at elektriske komponenter tørker innen rimelig tid? Lar selvfølgelig det verste renne av før jeg starter opp. 5 min etter endt spyling kanskje.

Tja, ikke vet jeg. Det kommer vel ann på utetemperatur og hva som regnes som rimelig tid?

Men om du lar bilen stå i ro resten av dagen, og over natten, så tørker det vel greit opp vil jeg tro?Med mindre du har behov for å kjøre da selvfølgelig.

Jeg bare tenkte at det kanskje er like greit å vente til man skal kjøre med å starte opp motoren, så får ting tørket mest mulig før man starter systemet, og man er mer på den sikre siden. Eller er det helt feil?

Share this post


Link to post
Share on other sites
polishduden

Tja, ikke vet jeg. Det kommer vel ann på utetemperatur og hva som regnes som rimelig tid?

Men om du lar bilen stå i ro resten av dagen, og over natten, så tørker det vel greit opp vil jeg tro?Med mindre du har behov for å kjøre da selvfølgelig.

Jeg bare tenkte at det kanskje er like greit å vente til man skal kjøre med å starte opp motoren, så får ting tørket mest mulig før man starter systemet, og man er mer på den sikre siden. Eller er det helt feil?

Nei. Der vann samler seg så blir det liggende. Varme er tingen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×
×
  • Create New...