Hiace kim

meguiars ultimate protectant dash & trim restorer.

Hei folkens jeg har noen stygge flekker på listene på bilen. Så jeg stak innom min nærmeste

bilxtra butikk og skulle kjøpe plast fornyer for og prøve og få vekk flekkene.

Ble da anbefalt meguiars ultimate protectant dash & trim restorer denne skulle vist være helt fantastisk

ifølge en ansatt. Jeg tenkte at det var verd et forsøk og kjøpte den.

Har erfaring med slike produkter fra tidligre og alle jeg har prøvd varer ikke lenge men denne var det verste.

Vasket bilen og ventet til den var tør så la jeg på dette på listene og fulgte bruksanvisnigen nøye

og det så veldig bra ut listene ble veldig svarte og fine og kunne ikke se spor av flekkene og listene var helt tørre.

Bilen sto da over natta i garasjen og jeg kjørte til jobb i dag og bilen sto ute i helle dagen i regn vær.

Når jeg kom hjem så var listene nesten helt like ien som før jeg la på dette produktet og flekkene er synlige

ien det synes jeg er veldig dårlig. Va tenker dere? Legger ved bilde av den ene lista som den ser ut nå.

post-9862-0-80871300-1434558982_thumb.jp

post-9862-0-84222600-1434559229_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner ikke dette Meguiar's-produktet, men første bud er å rengjøre listene skikkelig.

Ubehandlet plast krever ofte litt mer oppmerksomhet for å bli rent, prøv med en litt sterk APC som f.eks. Greenclean 1:5 eller Surfex 1:10, spray på og jobb inn med børste. Skyll av og gjenta inntil du ser skummet fra såpen forblir hvitt :)

Da bør Meguiar'-produktet kanskje holde litt lenger. Er du fremdeles ikke fornøyd med holdbarheten ville jeg vurdert Polytrol, Gtechniq C4 eller Carpro DLUX.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar! Jeg har ingen av de produktene men har prikbort så brukte det til og rengjøre listene.

Tror jeg skal da prøve en av de andre da jeg synes dette produktet var søppel.

Har lest mye bra om polytrol her inne tror jeg må prøve det. Men sliter med og finne ut hvem som har polytrol

rundt Arendal området.  

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jernia og fargehandler har ofte polytrol

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I ændal er det vel en båtutstyrsbutikk på hvert gatehjørne som kan ha polytrol også? :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å huske at jeg fant Polytrol hos Fargerike i Stoaveien i fjor sommer.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser ut som det ligger igjen noen gamle polishrester eller annet moro i listene dine, hvis du får de helt rene først så vil nok produktet du kjøpte fungere bedre. Men Polytrol vil nok holde lengre ja. Tipper Meguiars produktet holder noen uker opptil noen måneder hvis du er heldig, noe som er vanlig for sånne produkter.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser ut som det ligger igjen noen gamle polishrester eller annet moro i listene dine, hvis du får de helt rene først så vil nok produktet du kjøpte fungere bedre. Men Polytrol vil nok holde lengre ja. Tipper Meguiars produktet holder noen uker opptil noen måneder hvis du er heldig, noe som er vanlig for sånne produkter.

Tror nok at jeg skal satse på polytrol. Listene var slik når jeg kjøpte bilen så vet ikke va som har gjort det. Og det iriterer meg veldig.

Takker for svar alle sammen!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive