KjetilR

Aluminiumsdetaljer Audi a6 allroad

Har en 2010 modell der aluminiumsdetaljene, rails og sidelister, har sett bedre dager.

Hva anbefales av produkter på disse?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har A4 Allroad selv. Bruker stort sett medium kombo på takrails og Autosol på kanallistene og "skliplater" siden disse får litt mere juling. Fungerer utmerket.

Sliter mer med å få lsp til å vare på disse.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte S17 med stort hell!

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg har fått anbefalt, er å glassblåse de for å deretter lakkere de i en "alufarge" med klarlakk på toppen. De listene er søppel her i norge =/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg har fått anbefalt, er å glassblåse de for å deretter lakkere de i en "alufarge" med klarlakk på toppen. De listene er søppel her i norge =/

Hmm. Har ikke noe problem med å holde mine fine. De på kanalene får litt "swirls" der hvor folk er borti med foten, men det fikser autosol lett.

Vet ikke om disse er forskjellige på A4 og A6.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2013-04-13-027-893783116016296202.jpgEr disse listene jeg regner med at er problemet.. :)

Mine har kommet så "langt" at det må gå hardere til verks enn bare polering. De er  veldig ille :(

Endret av StianMH
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, ser ut som samme type. Hva med fin stålull eller våtsliping?

Er glad bilen min ble godt behandlet de 3 første årene før jeg kjøpte den :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har alt å si..!

Det går nok sikkert greit å gå over med stålull eller våtsliping, men jeg tror det blir best resultat hvis man glassblåser og lakkerer de, og får satt de inn med en gooood coating :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøve med s17 først..

andre metallpolisher som er bedre enn autosol?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lest at jevnlig voksing og polering av slike er alfa omega. Ellers blir de oksidert, og det er mye arbeid å fjerne. Stemmer det at de er blitt oksidert?

Jeg har brukt collinite metal wax, som sliper og beskytter i samme operasjon. Den fjernet fotballmerker (riper) på mine alu taktails, for hånd, så jeg tror den sliper ganske greit. Men jeg har ikke prøvd andre metallpolisher.

Hvis det er børstet finish på alu bør man polere i børsteretningen om man gjør det for hånd.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lest at jevnlig voksing og polering av slike er alfa omega. Ellers blir de oksidert, og det er mye arbeid å fjerne. Stemmer det at de er blitt oksidert?

Jeg har brukt collinite metal wax, som sliper og beskytter i samme operasjon. Den fjernet fotballmerker (riper) på mine alu taktails, for hånd, så jeg tror den sliper ganske greit. Men jeg har ikke prøvd andre metallpolisher.

Hvis det er børstet finish på alu bør man polere i børsteretningen om man gjør det for hånd.

Det er litt lett oksydasjon på de på dørene, og da undersiden.. På railsen er det lite, men ikke særlig god "glans".. Og noen små merker etter en uforsiktig tidligere eier. Som forøvrig burde hatt minst 1000 piskeslag (spøk)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive