sruben

Surfex HD som flybagasje?

En kamerat som er i England nå lurte på om han kan ta med Surfex HD i flybagasjen (vanlig innsjekket bagasje). Noen her som har undersøkt det før?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det SÅ mye billigere i England at man ofrer favorittbuksa for å plass til en Surfex i kofferten? 

Men tviler på at det er så populært.. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke hvorfor det skulle vært et problem, det er ingen regler mot flytende væske i bagasje.

Ser heller ikke en god grunn til å gjøre det, surfex er ikke dyrt i norge..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremserens som koster 7-800kr for 5ltr (eller noe annet i samme gata) må da være mye mer aktuelt, enn Surfex som koster 200kr for 5ltr!?

Hva med bare litt polish? Er han på rette sted er det en del penger å spare.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurte litt på det samme. skal til usa imorra og der er det iallfall sykt mye billigere enn her.

ikke surfex, for det hadde de ikke på amazon, men mye annet koster 1/5 av prisen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

TRUR regelen kan kortes ned til at alt annet enn brennbar og eksplosivt går fint i kofferten.

Bare passe på vekta av kofferten så bør det gå fint :)

Jeg ville sett etter hovedsakelig polish og duppedingser. Å ta med en 5ltr dunke bør det bære mye penger å spare før det lønner seg, kontra andre ting, ettersom den er både stor og tung.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Surfex HD kalles jo "avfetting" og det vil kanskje noen tolke som at det er noe petroleumsbasert som potensielt kan avgi skumle gasser og i verste fall være brennbart eller eksplosivt...

Men Surfex HD er jo bare en sterk såpe :)

Forøvrig enig med andre her, det er gjerne ikke Surfex det er mest å spare på å putte i bagasjen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så billig som surfex er i Norge.. ihvertfall i henhold til blandeforhold etc

Så ville jeg personlig ikke tatt sjansen på at det kan blir "styr" om man skulle bli dratt til siden under en skjekk.. 

Noen få kr spart er ikke x antall minutter/timer? vært om man måtte blitt med noen tollere.. my 2 cents..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde ikke satset på det. Ikke med tanken om at de kan oppdage det, endevende bagasje, bestemme seg for at det er "farlig gods" og konfiskere hele greia. Da blir det ikke så billig allikevel  :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt, jeg ville tatt med meg polish og "duppedingser" :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han har bestilt seg polish og diverse annet i tillegg til denne dunken med Surfex. Favorittbuksa hans er nok ikke så stor at den fyller hele 20kg bagasjekvota hans :P  Takk for innspill, men da er det ingen som har sjekket med et flyselskap selv før?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok kontakt med SAS og sendte dem link til datablad på produktet. De kontaktet flyplassen i London og svarte "har lige snakkede med dem og så længe det ikke er brændstofbaserede, så kan man godt have det med". Kundekonsulenten turte ikke gi noe endelig ja eller nei utover dette.

Edit: På Bilt Hambers sider under shipping info står det at "This product is non-hazardous and can be shipped worldwide."

Endret av sruben
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han får håpe at plastdunken tåler trykkforskjellen som oppstår i løpet av flyreisen, så slipper han Surfex-smak på tannbørsten når han kommer hjem  B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan berolige alle med at både han, Surfex'en, tannbørsta og favorittbuksa er trygt hjemme i Norge igjen  :lol:

Den gikk tydeligvis fint gjennom som innsjekket bagasje  :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive