Nautilus

Hvor ofte bruker dere Iron-X(S)?

VW eGolfen vår ble kjøpt i mai og jeg har endelig fått vaskesakene på plass nå. Vil dere anbefale Iron-S i prosessen nå, eller er bilen ny og dette unødvendig/dette er kjemi mest etter en røff vinter?

Bruker dere Iron-S i hver vask av bilen deres?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, som å lese om meg selv, utenom at jeg fikk den i feburar. Lurer på det samme ;:)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Langt ifra hver vask.

Jeg bruker kanskje sjelden i forhold til andre, men her blir det 1-2 ganger i løpet av vinteren, en ordentlig runde på våren, og om jeg skal ta en ordentlig runde med maskina blir det også.

Det kan være greit på nybil også, det hender det er MYE å ta tak i der også, kommer vel an på hvordan den er transportert og hvordan den har vært beskyttet under transport.

Endret av wanvik
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Langt ifra hver vask.

Jeg bruker kanskje sjelden i forhold til andre, men her blir det 1-2 ganger i løpet av vinteren, en ordentlig runde på våren, og om jeg skal ta en ordentlig runde med maskina blir det også.

Det kan være greit på nybil også, det hender det er MYE å ta tak i der også, kommer vel an på hvordan den er transportert og hvordan den har vært beskyttet under transport.

x2

Bruker det kun noen ganger på vinteren, før polering og på vårvasken. 

Greit å få vasket bilen skikkelig med en gang, så slipper du å tenke mer på det:) Legg på en god voks mens du er i gang ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker det før polering og før voksing (wash & wax). Og på felger når de ikke blir ren uten.

Hvordan merker dere om dere trenger en runde med iron-x? Kjenner dere metallspon i lakken?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker det før polering og før voksing (wash & wax). Og på felger når de ikke blir ren uten.

Hvordan merker dere om dere trenger en runde med iron-x? Kjenner dere metallspon i lakken?

Samme her, pluss ca 2 ganger ekstra om vinteren, pga det er blitt synlige brune flekker i lakken, på mørke farger ser en det knapt.

Det har også blitt opplyst av carpro at coating bør få en skikkelig rens med iron x for best mulig holdbarhet.

Iron/korrosol sliter såklart litt på lsp, men vil heller bli kvitt skiten istedenfor at det kan spise seg innover i lakken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4-5 ganger i løpet av året

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme her, pluss ca 2 ganger ekstra om vinteren, pga det er blitt synlige brune flekker i lakken, på mørke farger ser en det knapt.

Det har også blitt opplyst av carpro at coating bør få en skikkelig rens med iron x for best mulig holdbarhet.

Iron/korrosol sliter såklart litt på lsp, men vil heller bli kvitt skiten istedenfor at det kan spise seg innover i lakken.

Seier CarPro Noko om hyppighet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Seier CarPro Noko om hyppighet?

Når det gjelder kjemikalie bruk, så skal Uk tåle ganske harde kjemikalier, men produsent oppfordrer til å unngå unødvendig bruk av dette, de anbefaler bruk av for eksempel: Iron-x, Tar-x eller Trix som en nedstripp innemellom(3-12 mnd) avhengig av vær og føreforhold) for å rense coatingen skikkelig. Derette vask med Reset og bruke Reload.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et par ganger om vinteren, og til første skikkelige vårvasken. Blir satt bort resten av året dersom jeg ikke skal ta andre biler enn min egen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er det beste forumet! Tusen tusen takk for gode råd folkens :) 

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik så vår Skoda octavia ut rett etter leveranse. Det er som regel masse spon på bilene etter transport med tog, veg og bil. Denne var polert fra forhandler før utlevering, men man ser her hvor mye drit det var i lakken.

post-3884-0-69997100-1434551035_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så forhandler har polert med dette på lakken? Veldig bra...

Prøvde du to runder, for å se om alt ble tatt første runde?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik så vår Skoda octavia ut rett etter leveranse. Det er som regel masse spon på bilene etter transport med tog, veg og bil. Denne var polert fra forhandler før utlevering, men man ser her hvor mye drit det var i lakken.

Såpass. Hvordan så lakken ut før du selv gjorde finishen? Skulle nesten tatt med bilde og vist dem ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ofte en fordel med Iron Remover ja, jeg tok en Audi A3 Sportssedan for litt siden som var klargjort samme dagen. Det gikk et tydelig skille hvor det var piggstøv og ikke

Merkelig nok så var den veldig ripete :)

post-931-0-55605900-1434654019_thumb.jpg

Endret av Belle
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såpass. Hvordan så lakken ut før du selv gjorde finishen? Skulle nesten tatt med bilde og vist dem ;)

Lakken så grei ut den. Ingen antydning til "rust" flekker, men jeg tar alltid en runde med Iron X eller Corrosol før jeg polerer. Var i den forbindelse jeg oppdaget det. Var ingen poeng å ta det med forhandler da de ikke har noe som helst greie på bil virker det som...

Endret av Øivind S
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive