Gå til innhold
elipsen

Hvit gummi rundt glasstak

Recommended Posts

elipsen    0
elipsen

Etter vårens runde med avfetting og lakkforsegling, ser jeg at pakningen rundt glasstaket har blitt hvit. Lite kledelig. Har dere tips om hva jeg kan bruke for å få disse sorte igjen?

post-9180-0-33740800-1433873885_thumb.jp

post-9180-0-62500900-1433873894_thumb.jp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
IvarB    206
IvarB

Det ser ut som polish rester, prøvd å vaske med sterk surfex? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kimmen    36
Kimmen

Ser ut som en type porøs pakning. Kan du ha lagt forsegling på denne når du la på lakken rundt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
elipsen    0
elipsen

Har ikke turt å forsøke med surfex før jeg har hørt med ekspertene (les dere) :-) Jeg har garantert truffet listen med forsegling... Dette var runde to etter bilen var ny, og forrige runde (traff garantert da også, samme produkter og fremgangsmåte) ga ikke dette resultatet :-(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

En eller flere runder sterk surfex og (negl)børste etterfulgt av plastfornyer (etter at plasten er tørr), det kan være greit å maskere slike lister under polering og voksing/forsegling for å være helt sikker på å slippe slike uhell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
_Makki_    1 027
_Makki_

Sterk Surfex eller andre tyoe APC ville jeg prøvd. Først spraye på og la det virke en stund så ville jeg faktisk brukt stiv tannbørste her. Jeg ville brukt tannbørste her fordi at da er det mindre sjanser for å lage riper rundt den pakningen, altså lakk på en side og plast på andre siden ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig