longbow

Airbrush

Jeg bruker den airbrushen til Modellbygging. Den fungerer helt ok, og er fin og skygge med da det er dual action.

Har så vidt forsøkt den på bil, det fungerer det, men dysen er 0,3mm. Noe som I modell verden er ganske stort, men I fullskala verden litt lite, så du må belage deg på å tynne lakken ganske kraftig om du skal lake metallic.

 

Du trenger også en compressor med vannutskiller, og trykk regulator om du ikke alt har det. Kompressoren må være oljefri.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har sprøyte og litt maling. Brukt noen kvelder osv, men aldri fått tid til noe mer.

Det første jeg kan si, er at det krever mye trening. Bare det å mestre spaken for lakk/luft er noe som tar litt tid.

Hvis du skal fikse en skade på f.eks en fanger, tror jeg du vil komme bedre ut av det med å kontakte noen som driver med spot-repair

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har sprøyte og litt maling. Brukt noen kvelder osv, men aldri fått tid til noe mer.

Det første jeg kan si, er at det krever mye trening. Bare det å mestre spaken for lakk/luft er noe som tar litt tid.

Hvis du skal fikse en skade på f.eks en fanger, tror jeg du vil komme bedre ut av det med å kontakte noen som driver med spot-repair

Eg har en liten skade, men det er ikkje noe eg gidder å bruke penger på at andre skal fikse, er mye gøyere å lære deg seg selv, og prøve å få det til. ;)

Ikkje noe eg tenker å tjene noe på,  men bare få egen biler så bra så mulig, så billig så mulig ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har en liten skade, men det er ikkje noe eg gidder å bruke penger på at andre skal fikse, er mye gøyere å lære deg seg selv, og prøve å få det til. ;)

Ikkje noe eg tenker å tjene noe på,  men bare få egen biler så bra så mulig, så billig så mulig ;)

Øv deg litt på noe annet først så.

 

Krever litt fealing med avtrekkeren for å få riktig mengde maling og for ikke å gå for tett inntil flaten osv.

 

 

Ellers vil jeg påstå det er enklere å lakke med Airbrush en med lakk sprøyte.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øv deg litt på noe annet først så.

 

Krever litt fealing med avtrekkeren for å få riktig mengde maling og for ikke å gå for tett inntil flaten osv.

 

 

Ellers vil jeg påstå det er enklere å lakke med Airbrush en med lakk sprøyte.

 

No var det ikkje om det var spesiellt vanskelig eg var ute etter, det var om noen vet om noen gode airbrusher, eller om det er andre ting som er bedre/enklere?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg svarte helt innledningsvis i denne tråden så er det en helt ok airbrush,men du må tynne lakken en del spesielt ved metallic pga dyse størrelsen.

Så må du ha olje fri kompressor med vann utskiller.

Den har gjort jobben for min del i snart 2 år. Brukes ca 5 timer i uka.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Airbrush egner seg ikke så bra til spot repair.

Jeg drev en del med airbrush før, og det er fryktelig mye arbeid å legge i lakk og vaske airbrushen for en liten "spot". Pluss at en airbrush legger på så tynt, at man trenger mange strøk for å fylle igjen en lakkskade.

 

Da er det faktisk bedre å legge på grunning,lakk og klarlakk med kost, slipe ned og polere opp.

Noe jeg selv gjør i stedet for å bruke airbrushen.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Airbrush egner seg ikke så bra til spot repair.

Jeg drev en del med airbrush før, og det er fryktelig mye arbeid å legge i lakk og vaske airbrushen for en liten "spot". Pluss at en airbrush legger på så tynt, at man trenger mange strøk for å fylle igjen en lakkskade.

Da er det faktisk bedre å legge på grunning,lakk og klarlakk med kost, slipe ned og polere opp.

Noe jeg selv gjør i stedet for å bruke airbrushen.

Får man noe hjelp av airbrush ved metallic lakk da? Tenker på at flaksa legger seg mer som originallakken?

Endret av bsa
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har man en fin airbrush, så får man ikke metallet gjennom dysen engang, men med litt størrelse på dysen, så skal man nesten ocer på flake lakk før det er et stort problem.
Men det er et problem med metallic lakk, korningen blir aldri det samme når man lakker om igjen større flater.
Ville ikke brydd meg så mye om korning/metallic på spot reparasjoner. da man må bomme grovt på fargen før det blir i øyefallende at man har reparert en liten spot.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive