Ole Gunnar

Hva bruker dere på Calippere og bremseskjold ?

Calipper og bremseskjoldet ser så fint ut når det er nytt. Se bilde.

IMG_2010.jpg

Hva bruker dere for å holde det som nytt lengst mulig. Jeg har hørt at en skal være forsiktig med felgrens så jeg kommer til å holde meg til Bilberry 1:5 el svakere da jeg vasker ofte.

Er Autobahn en grei sak å bruke på calipperne og skjpldet eller finnes det bedre egnete saker ?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og til dere som er ferske her inne.... det var en fleip fra skoTners side bare så dere ikke renner ned dørene på b-tema...

Autobahn på caliptere funker bra, men bremseskjold har jeg ikke... :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt Hammerite Hammerlakk på mine og de holder sesong etter sesong uten å gjøre noe med de...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, kanskje det ikke var fleip da...?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med all forbehold om at jeg gå 5-på nå, men jeg hadde ikke tenkt å begynne å male dette med maling fra Biltema i denne omgang. Jeg tenker i retning av voks i første omgang.....Verd et forsøk kanskje ? ....

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går ikke lang tid før de blir stygge dessverre...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpe nye, koster som regel mindre enn å behandle de.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Caliptere autobahn, skjold er det værre med, du må vel fjerne skiver om du skal komme til der?

si ifra når du skal shine bilen da? så får jeg se om jeg kan komme en tur med vinkelsliper osv?

he he, seriøst OG. si ifra, vask og prepp er bra:)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fort gjort å bytte bremseskjold, og det er mye billigere en å bytte kalipper.

En del typer bremse rens vil fjerne møkka ganske godt, har god erfaring med Tunap sin bremse rens når det har blitt veldig møkkete.

All behandling av disse delene vil ha kort levetid pga varmen fra bremsene og vann/støv som nødvendig vis vil komme i dette området.

Er du meget seriøs vil pulverlakering være bra å gjøre, dette er en meget robust overflatebehandling.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva med colonite insulator wax? den skal takle det meste (har ikke testa enda)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Calipper og bremseskjoldet ser så fint ut når det er nytt. Se bilde.

IMG_2010.jpg

Hva bruker dere for å holde det som nytt lengst mulig. Jeg har hørt at en skal være forsiktig med felgrens så jeg kommer til å holde meg til Bilberry 1:5 el svakere da jeg vasker ofte.

Er Autobahn en grei sak å bruke på calipperne og skjpldet eller finnes det bedre egnete saker ?

Har lest i tråden til VxrMark at han brukte Jetseal på bla calippere.

Link til tråden : http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=81391

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kalipere har en tendens til å bli varme da, finnes det noen voks eller sealer som tåler det da? Jeg brukte god gammaldags bengalakk på kaliperene på den forrige bilen min, og den ble pisket en del på bane. Lakken holdt fint i 3 år den.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Caliptere blir varme ja, Autobahn er vel mitt tips, men er det vanlige caliptere som ikke har lakk på seg er det ikke noe poeng å legge noe på de.. lakkere først da..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive