MetalMorty

Et lite skår i gleden..

Tenkte jeg skulle spørre her, siden det er masse kyndighet ute å går her :)

Rett for 17.mai tok jeg en shine på min Volvo V50 etter å ha få handla inn diverse remedier.

Har polert med Rupes og fått vekk milevis med vaskeriper, og ble veldig fornøyd med tanke på hvordan bilen så ut fra før. 

Men et lite spørsmål.  Jeg la på Swissvax Shield.  Idag vaska jeg bilen, og jeg fikk se at bak de fremre hjulbuene på skjerm og framdører (der det bestandig legger seg vann og støv fra hjula), der beadet ikke vannet noe særlig lenger.  Vannet trakk seg bort etter ca 10 sek og ble borte, men det perler seg ikke som på resten av bilen.  Dette er vask nummer to etter jeg voksa den, og har da brukt surfex i 1:25 og ikke latt det ligge lenge da bilen ikke har rukket å bli spesielt skitten.

Noen synspunkter her..er dette vanlig på disse flatene som er utsatt for sprut og slikt?  Bilen er skinnenede blank og glatt som bare det på de nevnte områder, men vannet oppførte seg så forskjellig fra resten av bilen, så jeg ville høre med dere her inne om dere hadde noen meninger.

Morten

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du håndvasket bilen eller har du bare spylt den?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har håndvaska den. Veldig skånsomt.  Tenkte tanken om jeg skulle gått på med prickbort kanskje..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er nuppete ville jeg brukt prickbort. Kan hende at det er et tynt "møkk"lag som gjør at det ikke beader noe særlig der.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive