Provenzan0

Voks rester etter grov vask?

Har for første gang kjøpt og prøvd diverse vaskemidler, har før bare vasket i manuell vaskehall.

Bilen ble polert og turtle voksa i tidlig våres, og all voks ble selfølgelig buffet av.

MEN så dro jeg over bilen i går kun med midler ikke berøring med korrosol, surfex hd, prickbort og autofoam. Lot så bilen stå å tørke ute og når vannet var borte så dukket det plutselig opp tørre voks striper, akkuratt som om man har lagt på veeeldig mye voks og har hatt problemer med å buffe av alt så har det ligget igjen litt voks så blir det sånne "voks striper"..... Dette var mange steder på bilen, ene døra var nesten dekket i slik tørka voks striper.

Dro over med shield voks å buffa så forsvant det selfølgelig så var ikke noe problem akkuratt men noen som vet hva dette kommer av? Er det vanlig at det skjer med sterke midler bare?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For meg så høres det nesten ut som du ikke fikk vasket godt nokk bort produktene som du påførte, så når det ikke vart brukt berørings vask å så bare luft tørket etter på så fikk du renne merker av dette. (berøringsvask  må man ta for at bilen skal bli ren der vil alltids være ei hinne som ikke forsvinner uten en runde med berøring, grundig for vask før berørings vask for å redusere faren for å få vaskeriper, pass på at ikke produkter tørker inn før avspyling å ikke stå i direkte sollys, da får du fort mye ekstra arbeid. :)

Tørk over bilen enten med en MF klut til dette formålet eller blås den tørr med airblaster, man kan få merker på lakk av forurenset vann også om du bare la den stå å luft tørke etter vask

Endret av Audi S8
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å få ren bil må du nok på med berøringsvask ja.

Jeg ville heller aldri ha vokset (eller tatt noe særlig på for den saks skyld) en bil som ikke er håndvasket. Sørg for at bilen er 100% ren før du legger voks :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive