Kenneth82

Gode tips før og etter polering.

Jeg liker dette forumet utrolig godt og fått mange gode råd, men lurer på om dere som har litt mer erfaring innen detailing har noen gode tips og triks til før og etter polering?

Tenker litt på hvordan beskytte dysene til vindusspyleren eller andre plastdeler i tilfellet man kommer borti dem. Fjerne polish rester fra sprekker og andre kriker og kroker osv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Maskeringstape er kjekt, både for å beskytte utsatte deler og å dekke til kriker og kroker. Ellers er det greit å vaske bilen etter polering for å fjerne støv og rester.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å unngå poleringsrester er det greit å maskere der pad kan berøre.Når det gjelder polish rester i kriker og kroker kan det minskes veldig mye ved å spre produktet og kjøre 20-60 sek på største flater på f.eks bakfanger før di jobber videre over sensorer,emblemer osv :) Med DA er det liten sjanse for skade, om en tar seg litt god tid.

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pass også på spylerne som er på støtfangeren, somme ligger flush mens andre ligger oppå, man kan fort slite vekk lakk under om man da kjører rett over disse med polerings maskinen .

DSC_0191_1200x800.jpg

3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se her ja, med bilder og greier :) . Takker for gode råd, gleder meg til å polere bil merker jeg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:)

https://youtu.be/WKFdlAFgio4

Endret av Rotiform
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg på alle sprayprodukter (plastfornyer, gummifornyer, ruterens osv) FØR du tørker av voks/lakkforsegling. Det sparer en for "overspray" - prikker i lakken. ;)

4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive