alexanderst

Spørsmål ang. frontlyktrestaurering

Hei!

Jeg vurderer å ta frontlyktene mine en seriøs runde med slipekit og rubbing.

Tenker å kjøre dette kitet fra flexipads: http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_26&products_id=315

Er dette grovt nok papir? Skal jeg tørrslipe eller våtslipe? Er litt blank på dette området. Ser flere bruker 3M sitt kit, er dette bedre? Ser også at flexipads anbefaler å bruke slipepapiret for hånd, dette er uaktuelt når jeg ser hvor bra det blir med drill.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har brukt 2000 papir for hånd. Vart våtsliping og det fungerte ganske bra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg "restaurerte" en lykt på Hondaen min for en uke siden. Brukte 1200-2000-2500-3000. Alt våtslipepapir. Polerte over med Menzerna F400 og gul uber etterpå. Lykta ble god som ny. :)

Endret av ovlov86
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har brukt 2000 papir for hånd. Vart våtsliping og det fungerte ganske bra.

Jeg "restaurerte" en lykt på Hondaen min for en uke siden. Brukte 1200-2000-2500-3000. Alt våtslipepapir. Polerte over med Menzerna F400 og gul uber etterpå. Lykta ble god som ny. :)

Takker for innspill folkens :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

f7b76bb49940039abd82d1f75acc5b79.jpg5735570a9ceadb90fae866d8d6a2c622.jpg Brukte 2000 papir og 2500 etterfulgt av Menzerna fg400 på orange pad fra uber

Endret av dj john
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på det samme.

Eg har bare DA maskin, men Gul Uber og Menzerna UHC300 burde vel ta slipemerkene?

Har kjøpt kittet til Flexipads.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke før-bilde, men man kunne såvidt se reflektoren.

DSC_0145_zps3f3jdjpg.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går nok bra med bruk av DA maskin og. Tar berre litt lengre tid å ta slipemerker.

Test med maskina først. Er jo ikkje alltid at ein trenger å bruke sandpapir for å få det bra

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har noen frontlykter som er veldig oksiderte og grovt ripete som jeg prøvde å angripe idag.

Slipte først med min Rupes Mini, brukte 2000 og 3000 papir, brukte laaang tid på dette, gikk så over med Menzerna 300, gulgul rupes og hvithvit rupes før 2 lag med Shield voks.

Må si det ble MYE bedre når jeg var ferdig med ene lykta å så i kontrast med den gamle, men er fortsatt litt groms den ikke klarte å ta, 2000 er jo hyper langt ifra noe grov sliping...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere som våtsliper med papir. Legger dere på noe UV beskyttelse etterpå? Har dette noe for seg, eller er det bare et salgstriks?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på det samme.

Eg har bare DA maskin, men Gul Uber og Menzerna UHC300 burde vel ta slipemerkene?

Har kjøpt kittet til Flexipads.

Brukte DA maskin North Detailing jeg fra Bilnerden  :) Funka fjell det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere som våtsliper med papir. Legger dere på noe UV beskyttelse etterpå? Har dette noe for seg, eller er det bare et salgstriks?

Det har noe for seg, med mindre du vil polere på nytt hver måned. Plasten er UV-beskyttet fra fabrikk, og må være det for å motstå elementene, sola spesielt. Det er nesten som man kan si at hovedlykter i plast uten UV-beskyttelse, er ferskvare. Varer bare en liten periode før det begynner å bli uklart igjen...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor får man slik UV-beskyttelse til plastlykter?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor får man slik UV-beskyttelse til plastlykter?

Ser at biltema har det i denne pakken, men har ingen anelse hvordan kvaliteten er?

Endret av Klev1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive