Skårholen

Såpe til foamcanon.

Hallo har en foamcanon fra bilnerden, selv på nederste justering så henger skummet dårlig. Kjøpt f.eks autofoam men den blir bare vann omtrent, kan dette være fordi at høytrykkspyleren leverer 660liter og 160bar? Rett og slett for stort for det kanonen er beregnet for?

Evt gi tips til såper som henger litt bedre, bruker biltema såpe nå typ 50kr for 2 liter. Den henger bra når jeg bruker den ren i kanonen men bruker sykt mye såpe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Magifoam skal visst skumme såpass at skummet ligger igjen på bakken dagen etter.

Gyeon foam skal visst også være gode saker. Det samme med Stjärnagloss Kokosnöt (Ser ut til å være vanskelig å få tak i)

Endret av cheffen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Juster skruen helt til minus, skummer den da? Ren AF i kanonen..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt på minus med ren autofoam i kanonen får du litt av et forbruk gitt..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge bilnerden blir helt til pluss ca 1:40 ut av kanonen, og helt på minus ca 1:15. Mange variabler som kan spille inn, men sånn ca.

Jeg gjør det slik, og har ingen problemer med det.

Endret av Marius Engel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min kanon er omvendt. Helt på minus blir sterkest blanding.. Forøvrig også kjøpt min på bilnerden...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du skrur på skruen juster du mengde vann i forhold til såpe, ikke omvendt

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min kanon er omvendt. Helt på minus blir sterkest blanding.. Forøvrig også kjøpt min på bilnerden...

Ja, det var det jeg mente. Har rettet i innlegget. Men blandingsforholdet blir fortsatt det samme.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det var det jeg mente. Har rettet i innlegget. Men blandingsforholdet blir fortsatt det samme.

Jeg tar poenget ditt, men hadde man fulgt rådet ditt så hadde man fått et voldsomt forbruk med ren autofoam i flaska :-)

Da er vi nok enig likevel

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at flere også bruker ren AF i kanonen. Blandt annet ØHN.

AF er jo like sterk som surfex, som brukes i blandingsforhold 1:40-1:20 av de fleste, til vanlig hverdagsvask. Så å vaske med ren AF i kanonen, justert til ganske tynn blanding, gir normalt forbruk og effektivt skum med en normal styrke. AF er jo litt tynt.

Jeg mente ikke at han skulle vaske med så sterk blanding som skruen helt på minus hver gang. Men han spekulerer i om kanonen ikke fungerer med spyleren, og da tenker jeg at hvis han får bra skum med skruen på minus, så fungerer den som den skal. Skummet til AF kan jo oppleves som litt tynt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ehhmmm.....Er det ikke "vanlig" å blande ut AF med vann før man putter i beholder til skumkanonen?  :wacko:

Jeg føler jeg skru skruen helt til minus for da legger skummet seg perfekt å henger på i langsommelige tider.... Men dette vil altså gi en altfor sterk blanding? 

I forbindelse med hverdagsvask mtp voks.

Hvis det finnes en guide til riktig bruk av den skumkanonen så jatakk  :ph34r:

Endret av Provenzan0
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ehhmmm.....Er det ikke "vanlig" å blande ut AF med vann før man putter i beholder til skumkanonen? :wacko:

Jeg føler jeg skru skruen helt til minus for da legger skummet seg perfekt å henger på i langsommelige tider.... Men dette vil altså gi en altfor sterk blanding?

I forbindelse med hverdagsvask mtp voks.

Hvis det finnes en guide til riktig bruk av den skumkanonen så jatakk :ph34r:

Det vanlige er vel blandingsforhold med surfex/AF 1:40-1:20 til hverdagsvask. Så kommer det an på kanonen din og ønsket blandingsforhold om man bruker vann (og såpe) i tillegg eller ikke.

Jeg bruker ren AF, og skumlegger noe rundt 20 biler før jeg trenger å fylle den igjen.

Noen blander 1:100 og synes det er greit. Da må man ha vann i kanonen for å få det tynt nok.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive