kermit

Surfex HD i skumSPRØYTE

Har denne: https://bilpleiekongen.no/produkt/selaclean-skumsprayer/

Veldig fin sak!

Kan jeg bruke sprøyta med Surfex, eller er det best med vanlig spray?

Også et lite spørsmål til.

Hva er best:

1: Prickbort

2: HT

3: Surfex

4: HT

VS

1: prickbort

2: Surfex
3: HT

Kan være litt tid å spare her.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Testet surfex i karcher fj6 i forbindelse med litt husvask i går, og syntes ikke det skummet veldig.

Skum i seg selv rengjør ikke, men påvirker tiden det tar før det blir tørt og gir dermed lenger virketid.

Det blir ikke feil, men det har neppe noen hensikt :)

HT mellom hver gang er det ideelle, men det kommer ann på om du snakker vedlikeholdsvask på lite skitten bil eller om du skal klargjøre for polering på svært skitten bil?

Prickbort bruker du bare på de nederste panelene, så jeg ville nok brukt HT etter denne uansett. Personlig erfaring tilsier at disse tingene du slenger oppå prickborten ikke får virke for seg selv, kun 1 av disse midlene virker å få kontakt med lakken. Har pleid å legge skum oppå så det ikke tørker ut, men gått bort fra det og reduserer heller bruken av prickbort til "etter behov", så får jeg heller ta jobben med å snu bilen mellom hver runde så jeg får jobbet i skyggen

Prickbort bør ha tørr bil, så om du har mulighet for en kjapp HT dagen i forveien får den virket litt nærmere det den skal virke på - Selv tar jeg 2 minutt på selvvasken dagen før storvask hjemme

Endret av Ingolf
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Surfex er best i en vanlig trykkanne, Autofoam er på en måte skumversjonen av surfex og fungerer bra i skumkanonen, aner ikke hvordan det blir i en sånn sak som du har.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive