Gå til innhold
Nautilus

Hvordan brukes SCHOLL CF02?

Recommended Posts

Nautilus    47
Nautilus

Heisann! 

Da har alle varene kommet og min samboer sier hun skal drepe meg. Det står fire store kasser i underetasjen...

Har gått raskt gjennom og lager meg en "bruksanvisning" for utblanding og rekkefølge på alt jeg har kjøpt. Tenker deretter å lagre dem separat i IKEA-kasser merket f.eks "Felgrens" "Interiør" etc. for å separere produktene. Om dere har noen bedre lagringsløsninger så tar jeg gjerne imot råd.

MEN til spørsmålet. Jeg har fått en Scholl CF02 kontroll spray. Er det slik at dette er en rensespray man sprayer over hele bilen etter polering/buffing, og tørker av med MF, eller er den for spesifike områder man misstenker at har noe olje,voks etc. rester på seg?

Hvordan bruker dere denne?

Endret av Nautilus

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Bruker ett spray(så buffe med mikrofiber) på f.eks 50x50cm om en ikke får vekk oljene fra poleringsmiddelet helt.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
todleif    93
todleif

Brukes for å sjekke at oljene i poleringsmidlene ikkje skjuler riper. Kor masse du bruker den, er opp til deg. Kan være greit å sjekke iallefall 1 plass der du hadde litt riper før polering.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Krisse    332
Krisse

Jeg mener at sprayhodet på CF02 er helt i bånn, liker bedre Panelwipe sånn sett :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nautilus    47
Nautilus

Bare en liten detalj. Og forstå meg rett. Den er sikkert 200% ubetydelig. Den er ikke ment som en kritikk mot Scandic Shine, men jeg ble bare ørlite paff. Skulle CF02en kommet i en original emballasje eller er dette helt vanlig? Jeg har ingen erfaring og bare spør. 

post-10009-0-00237200-1432586921_thumb.j

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Albino    137
Albino

Bare en liten detalj. Og forstå meg rett. Den er sikkert 200% ubetydelig. Den er ikke ment som en kritikk mot Scandic Shine, men jeg ble bare ørlite paff. Skulle CF02en kommet i en original emballasje eller er dette helt vanlig? Jeg har ingen erfaring og bare spør.

Min kom i originalemballasje. De har sikkert gått tom for 0,5 liter, og helt over fra en dunk;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Scandic Shine / Ketil    257
Scandic Shine / Ketil

Her har vi som Albino sier, gått tom for originale Scholl Concepts flasker. Vi tapper nemlig en del Scholl Concepts produkter selv for å ha stabil og god leveringstid på varene.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nautilus    47
Nautilus

Her har vi som Albino sier, gått tom for originale Scholl Concepts flasker. Vi tapper nemlig en del Scholl Concepts produkter selv for å ha stabil og god leveringstid på varene.

Gode ting! Da forstår jeg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig