k.p

Alternativ til 3M Grønn pad

Jeg har brukt 3m sin perfect it serie på min  passat. Etter en runde med grønne paden på hele bilen, begynner paden å gå i oppløsning. Veldig slitt. 

Noen som har alternativ til denne paden med samme cut? Jeg bruker 3m sine produkter sammen med padene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan vel bruke f.eks Scholl sine groveste puter (gul, lilla bla.), eller Uber sine gule puter :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvit menzerna, gul uber, hvit/ gul/ lilla scholl, blå/grønn rupes, gul chemical guys, hvit swissvax. som jeg kommer på foreksempel. sikkert mange fler også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, kan velge litt her :) Takker for svar.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler deg virkelig til å bruke mer enn èn pute når du skal korrigere hele bilen.

Flere puter pr. steg egner seg best.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 pad på hele grovsteget? bør ha minimum 4. minimum.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gul Uber er den som er likest i oppbygning tror jeg. Dessuten er den god å bruke og meget billig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det blir mindre slitasje på pads hvis man bruker fler pads pga varme, polish osv. Ikke lett å komme gjennom  en hel bil på en pad, men går jo an å vaske den underveis

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var meg i starten! Jeg spiste grønne rupes pads. etter den fjerde paden som røyk på kort tid kom jeg over noen geniale triks.

Det er faktisk billigere på lang sikt å bruke flere pads. Koster litt mer i innkjøp, men du sparer masse tid når paden kutter som den skal, og sliter mye mindre på pad, samt renhold er lettere.

jeg trener på å bruke 6-9 pads på et grovsteg. og kanskje halvparten på et finsteg.

Bare pass deg så du ikke ender opp som enkelte på forumet med hundrevis av puter. eller....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen var ikke så veldig ille i lakken,mulig derfor det såvidt gikk med en pad. Renset paden ofte og brukte litt "pad condishioner" så kom igjennom hele bilen,men ser i ettertid at flere grovsteg pader må man ha..

Hadde sikkert blitt ett bedre resultat med flere pads, når jeg tenker meg om. Men dette er bare hobby for min del, har også god tid. Bilen stod i garasjen i noen dager :) jeg har en passat, den er vel nokså hard i lakken?

Endret av k.p
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive