Core2Duo

Bombesikker kombo?

Hallo!

Har lenger ikke så mye tid til å stå og polere bil for tiden, men en og annen 1-stegs må jeg da vel få tid til!

Tanken min nå er og kun ha det aller nødvendigste til en fortsatt skånsom vask og en polering bilen verdig.

Hva vil en bombesikker 1-stegs kombo være på en Skoda Octavia 2015-modell? Noen som har noen erfaring? :)

Noen visket meg i øret at kanskje Scholl S30 og Orange Scholl padling var bankers.. Noen som kan bekrefte? Har også Kestrel DAS 6 pro maskin. :) Takker!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil jo si at du er rimelig safe med s30 og orange, men du vil jo ikkje få fjernet allverden om det faktisk kommer noen riper(Om den er typisk VAG hard lakk, det kan jo variere fra år til år, farge til farge, batch til batch på lakk som blir brukt)

Da er kanskje S20 bedre. Skal ta litt mer men avslutte like fint, alt er jo avhengig av teknikk, maskin, lakk selfølgeligt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo!

Har lenger ikke så mye tid til å stå og polere bil for tiden, men en og annen 1-stegs må jeg da vel få tid til!

Tanken min nå er og kun ha det aller nødvendigste til en fortsatt skånsom vask og en polering bilen verdig.

Hva vil en bombesikker 1-stegs kombo være på en Skoda Octavia 2015-modell? Noen som har noen erfaring? :)

Noen visket meg i øret at kanskje Scholl S30 og Orange Scholl padling var bankers.. Noen som kan bekrefte? Har også Kestrel DAS 6 pro maskin. :) Takker!

Tok en blå 2014 modell. gul\gul rupes var gull på den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har polert min 2015 modell. Lakken er hard/medium+ vil jeg tro.

Menzerna SF4000 tar letteste swirls med das-6 pro maskinen, FG400/PF2500 tok mer RDS som var umulig å fjerne med SF4000.

Det kommer vel an på hvor ripete bilen er, men en medium- og en finpolish samt noen myke puter kommer du langt med til vanlig vedlikeholdspolering. Min er Dark Metal Grey, som er en fin lakk å jobbe med, og det blir veldig lite (tilnærmet ingen) vaskeriper ved skånsom vask :)

BH Finis holder svært godt på den lakken som LSP.

Endret av Marius Engel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen blir behandlet som en nyfødt unge. Tilnærmet ingen riper, kun eventuelle vaskeswirls som vil komme med tiden uansett.

Vil S30 og Orange pad ta f.eks clay-merker? For jeg må vel selvfølgelig gå over med clay før jeg tar frem maskina.

Føler lakken er såpass fin allerede og S30 står jo allerede i hylla, er der like greit å gå for det? Føler ikke jeg behøver å dundre på med noe grovt noe, ikke enda iallefall.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville ha brukt gul rupes pad og rupes uhs eller mildere på den maskina :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen blir behandlet som en nyfødt unge. Tilnærmet ingen riper, kun eventuelle vaskeswirls som vil komme med tiden uansett.

Vil S30 og Orange pad ta f.eks clay-merker? For jeg må vel selvfølgelig gå over med clay før jeg tar frem maskina.

Føler lakken er såpass fin allerede og S30 står jo allerede i hylla, er der like greit å gå for det? Føler ikke jeg behøver å dundre på med noe grovt noe, ikke enda iallefall.

Jeg har ikke prøvd Scholl. Men hvis Menzerna SF4000 fjerner lette swirls med myk blå uber på min bil, funker sikkert det du har allerede på din bil ;)

EDIT: Og ja, den komboen fjerner merker fra BH Autoclay soft.

Endret av Marius Engel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

EDIT: Og ja, den komboen fjerner merker fra BH Autoclay soft.

Høres flott ut! :)
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive