Boratitanius

Fjerne asfalt på lakken

Mye ny asfalt som blir lagt rundt om kring og bilen har blitt ganske full av små svarte prikker fra asfalten. Greia jeg lurer på er om jeg kan bruke ting som Prickbort til å fjerne asfaltrestene når jeg vokset bilen for ikke så lenge siden eller om prickborten er så sterk at voksen forsvinner også? 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare til å kjøre på med prickbort! Er jo nettopp det denne er laget for :)

Funker best på tørr bil. 

Endret av Nattis
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prickbort er snill mot voks osv også, kjør på.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åja så bra! Takk skal dere ha :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

EDIT: kom bort en knapp. Enig med de andre :)

Endret av Marius Engel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

All avfetting sliter på voksen. Men for å fjerne møkk på mest skånsom måte er det nødvendig med avfetting som Prickbort. Tar ikke mange minuttene å vokse en bil når man allerede har vasket den :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper at den claybaren feier voksen av banen og/eller kan gi behov for ny polering :)

Ja det er et godt poeng, Ingolf!

Men Boratitanius, er det ikke lurt å få jobben gjort skikkelig når du først skal gjøre den? Halvgjort er ikke velgjort...  ;) å polere og vokse en bil tar ikke lange tiden..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør heller flere runder prickbort hvis det er nødvendig. Jeg ville holdt meg unna clay med mindre du skal ha maskin på lakken.

Men Boratitanius, er det ikke lurt å få jobben gjort skikkelig når du først skal gjøre den? Halvgjort er ikke velgjort...   ;) å polere og vokse en bil tar ikke lange tiden.

Jeg vet ikke hva du definerer som "ikke lange tiden", men for å polere en bil går det fort med en hel helg. Men å vokse er grei skuring når bilen først er ren ;)

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Iron-x / korrosol er veldig bra før voksing og/eller polering. Fjerner poggstøv og flyverust på en skånsom måte, men sliter veldig på LSP, så voksing etterpå kan være lurt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er diesel et alternativ til prickbort?

Tar jo asfalt den og :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, diesel er fullt i smørestoff og annet som du helst ikke vil ha på lakken, pakninger, lister osv. Kan alternativt bruke white spirit, ville ikke brukt det heller over hele bilen, men på sprut fra asfaltlim eller andre vanskelige tilfeller.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive