Gå til innhold
ostepop

Polering av bil i fellesgarasje

Recommended Posts

ostepop    1
ostepop

Hei!

Jeg ser på DA-maskin og diverse utstyr for å prøve meg på polering av bimmeren. Før jeg eventuelt begynner selve poleringsjobben må bilen vaskes osv osv, og her kommer utfordringen :)

Bilen står parkert i felles garasjeanlegg og jeg har ikke mulighet for å vaske bilen der. Spørsmålet blir da om det går an å vaske bilen hos en kompis for så å jobbe videre i garasjen hjemme? Lakken vil vel ikke være like ren etter turen hjem?

Setter stor pris på andres erfaringer eller tips her!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglaze / polishduden    2 608
Autoglaze / polishduden

En ONR vask ved hjemkomst bør gjøre susen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nickname    408
Nickname

Hvor nære bor kameraten din, finnes det selvaske anlegg nærmere uansett viktigste er å vask bilen sikkelig avfetting osv før du kommer hjem. Når du har kommet hjemme så går du over bilen med ONR i fellesgarasjen, kan blandes i bøtte eller brukes i sprayflaske. Men du må selv sagt vurdere om bilen har blitt for møkkete og gjør dette helst en dag med fin vær og tørre veier.  :)

Endret av Rotiform

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TomTom    9
TomTom

Ja, dette har jeg gjort en del ganger og opplever ikke dette som noe problem overhodet. Om du lager noen mikroriper ved fjerning av veistøvet skal du jo uansett polere det bort igjen. Lykke til, dette blir sikkert bra!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ostepop    1
ostepop

Tusen takk for gode svar! ONR høres ut som veien å gå :) Jeg tenker at det blir nødvendig å flytte bilen hjem hvis jeg skal ha et par omganger med beskyttelse etter polering, da dette skal herdes i 24 timer mellom hver omgang. 

Ettersom at jeg aldri har rubbet/polert bil før så vurderer jeg også å bare levere bilen inn til Dr Wax i Stavanger. Litt usikker på hva jeg skal gjøre her, men på et tidspunkt må jeg lære meg dette så det er kanskje like greit å bare hoppe i det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
todleif    93
todleif

Trenger normalt berre 1 lag med voks eller lakkforsegling. Og det er ikkje nødvendigt å vente 24 timer før du bruker bilen.

Eg bruker vanligvis bilen rett etter at eg har lagt på beskyttelse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ostepop    1
ostepop

Trenger normalt berre 1 lag med voks eller lakkforsegling. Og det er ikkje nødvendigt å vente 24 timer før du bruker bilen.

Eg bruker vanligvis bilen rett etter at eg har lagt på beskyttelse.

Ok, da får jeg begynne planlegge innkjøp av utstyr. Takk for svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig