Solhaug

Daytonagrå Audi A6.

Hei, starter i skrivende øyeblikk nedvask av bilen, tenker å gå på med S20 black på roterende, å avslutte med S30 på DA med scholl sin finishingpute, er det en oppskrift som er godkjent?:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, starter i skrivende øyeblikk nedvask av bilen, tenker å gå på med S20 black på roterende, å avslutte med S30 på DA med scholl sin finishingpute, er det en oppskrift som er godkjent?:-)

Spørsmålet er vel om det er nødvendig. Jeg ville ikke gått S20 på roterende om det ikke var nødvendig.. S30 på DA avslutter fint, samtidig som det tar endel :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen ser egentlig ganske pen ut i lakken, mulig jeg tar halve panseret med S20 på roterende bare for å prøve, så halve meg s30 på DA for å se forskjellen:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen ser egentlig ganske pen ut i lakken, mulig jeg tar halve panseret med S20 på roterende bare for å prøve, så halve meg s30 på DA for å se forskjellen:-)

S30 er vertfall finere enn S20, prøv S20 mot S30 på DA? Altså ikke bruk roterende i det hele tatt? :) Tar endel mer med roterende, samtidig som det blir varmere og er lettere å lage kjørespor.. men du vet sikkert dette fra før :) Personlig så bruker jeg DA på nesten alt jeg polerer.

EDIT: regner med bilen er av nyere årgang?

Endret av Northhomie
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har polert mye med DA å med roterende, synes det er ok å bruke roterende, får bedre resultat mtp korrigering, har bare aldri prøvd S20 black:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2013 modell da med 45 tusen på telleverket:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som vanligt må ein teste litt. Er jo berre å starte med ein mild polish og teste på eit lite område. Tar det ikkje nok, so tester ein med litt grovere kombo.

Er so mange variabler, so det finnes ikkje ein fasit. Sjøl med heilt lik lakk, so finnes det mange variabler. Folk køyrer maskinene forskjelligt og det er jo forskjelligt kor masse av lakken som skal fjernes.

So eit rett svar til ein person her inne, kan bli heilt feil til ein annen her inne.

So har ein tidsbruk, om det skal køyres 1,2 eller 3 steg osv.

Med litt testing, so lærer ein kva som passer best for ein sjøl.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er helt sikkert Torleif, fant ut at S30+ på orange DA funket veldig fint, mistenkelig lite defekter i lakken, enten så er det keramisk lakk eller så har bilen blitt bra polert før jeg kjøpte den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive