Gå til innhold
Steinagard

PE 14-2 150 vs FLEX PE 14-3 125

Recommended Posts

Steinagard    9
Steinagard

Har vurdert og bytte ut min Krauss 900w DA maskin i en roterende fra flex. Noen inspill på hvilken jeg bør velge og hvorfor ? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

14-2 150, fordi den har lavere starthastighet enn 14-3 125.

Forøvrig ville jeg sett på Flex XC 3401 VRG, som er en DA-maskin med tvungen rotasjon, altså en (veldig god) hybrid mellom DA og roterende.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Steinagard    9
Steinagard

Jeg har sett på XC 3401 men er ikke helt solgt. Hvor effektiv vil den være kontra PE 14-2 150 ? Lite minus at den minste bakplaten til XC 3401 er 112mm og at maskinen er noe tyngre. Ønsker en god maskin som jeg kan bruke til alt helst...

Endret av Steinagard

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skilbrei    30
Skilbrei

Flex XC 3401 VRG kan du bruke til alt, er god til det meste, men kan ta lengre tid med større korrigeringsjobber på hard lakk. Lettere å avslutte pent. Min personlige yndling, absolutt ikke en for tung maskin, kanskje PE maskina er litt for lett`? :P

PE 14-2 150 kan du bruke til alt, med rett produkt kombinasjoner og rett teknikk er det ikke noe man ikke får til.

Skulle du gå for roterende ville jeg ikke ha kvitta meg med Krauss maskinen, den kan være gull verdt å ha på kranglete myk lakk f.eks.

Den greieste all round maskinen er for min del 3401 VRG, der får du litt av alt. Mer en nok kraft, nydelig turtallsregulering, og ikke spesielt bratt læringskurve som mange opplever ved bruk av roterende. Et litt snevert utvalg av pad størrelser har jeg egentlig ikke tenkt så mye over siden jeg har en Rupes mini også. Men jeg hadde nok greid meg fint med kun Flex'en. B)

PS; krauss maskina di kan brukes til alt også :ph34r: Tar bare litt tid.

edit; skriveleif.

Endret av Skilbrei

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Steinagard    9
Steinagard

Tid er penger! :P Jeg lener mot og beholde krauss maskina og heller gå for roterende. Regner med at jeg skal klare og mestre roterende til slutt. Får bare hente noen panser hos hoggeren og øve tenker jeg :P Eller kanskje det er noen i haugesunds området jeg kunne blitt med og tatt en bil ?

Jeg tviler ikke på at Flex XC 3401 er en god maskin men jeg synes den er relativt dyr og jeg er litt rett for og gå på et bom kjøp. Ser flere på forumet sverger til roterende for og få det beste resultatet. Har prøvt meg på bmw med sapphire black metallic lakk og DA maskin(krauss 900w). Det var faktisk deprimerende

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
jonkanon    48
jonkanon

Det beste resultatet kan være forskjellig for mange. For noen er det effektiv korrigering med påfølgende finsteg på DA som er "best" andre som kan bruke roterende skikkelig synes det er best uansett.

Jeg har nå fått tak i en flex PE14 - 150 som jeg også trenger litt trening med før den slipper til på kundebiler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
e30 tic    594
e30 tic

Du bør skaffe deg en Flex PE og beholde DA til slutt steg og legging av voks og sealere etc. Flex Da er er jo en bra maskin men jeg valgte den glatt bort pga vibrasjon og gikk for duetto i stedet

Og ja.. er blant dem som sverger til roterende og mener DA er oppskrytt i haugevis :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kaross    2
kaross

Jag har en Sapphire Black och har både Rupes lhr15 och xc3401 köpte även till adapter-bakplatta 100mm. Och jag kan säga att Flexen är jag riktigt nöjd med hur den hanterar hårdare lacker som min BMW. Men skulle jag välja mellan de två du nämnde skulle jag valt 14-2 150

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig