Lyngaas

Skumkanon pulserer!

Plutselig, etter å ha stått i en uke begynte min skumkanon å oppføre seg litt rart...

Den pulserer når jeg forsøker å spyle(av,på,av,på,av,på ......)

Har demontert og renset filteret(white spirit)  over natten men ingen forskjell

Den gjør dette konstant og det virker som om spyleren(Nilfisk E130 ....) holder trykk men iblant må den hente seg inn, dette er nok krana som lekker litt, skjer ikke mer enn hvert 2 minutt, ca...

Hva tenker dere at dette kan være?

Er kjøpt hos bilnerden sent i fjor sommer og har ikke vært brukt så altfor mye, skjedde som sagt etter å ha vært ubrukt i en uke eller så, ikke fiklet med eller noe slikt.

foamlans.jpg

Endret av Lyngaas
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjeklet at det ikke er luft i HT ?

Dersom du tømmer HT og kobler av vann, så kan det være lurt å spyle en stund for å få bort luft i slanger etc..

Endret av tr86
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da det oppsto i går hadde jeg brukt spyleren til å spyle av hele bilen så det burde ikke være luft i systemet, men kan selvfølgelig forsøke å spyle en stund.

Edit: har nå vært ute å forsikret meg om at det ikke er luft.

Endret av Lyngaas
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opplevd lignende jeg også, bruker å ta av lansen å spyle lenge før jeg kobler til igjen.

Da opplevde jeg dette etter avspyling av bil jeg også..

Demontere kanon jeg også uten hell, men når merket når spyler begynte å pulsere når jeg droppet kanon også.

Kan selvsagt være andre ting som skjer, men spyler funker bra når du kobler av skumkanon?

Du har ikke vridd åpningen for langt igjen da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opplevd lignende jeg også, bruker å ta av lansen å spyle lenge før jeg kobler til igjen.

Da opplevde jeg dette etter avspyling av bil jeg også..

Demontere kanon jeg også uten hell, men når merket når spyler begynte å pulsere når jeg droppet kanon også.

Kan selvsagt være andre ting som skjer, men spyler funker bra når du kobler av skumkanon?

Du har ikke vridd åpningen for langt igjen da?

Spyleren fungerer utmerket uten kanonen.

Med åpningen mener du det stykket som festet i pistolen fra spyleren?

Kan muligens hende at denne sitter litt for langt innpå, kan dobbeltsjekke det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har opplevd det samme og da kun med skumkanonen, og fant løsning i en annen tråd her.

Gardena koblingene på hageslangen var av typen som automatisk stopper vannet. Disse sørger for at høytrykkspyleren ikke får nok vann, og den begynner å pulsere. Byttet til gamle Gardena koblinger, og skumkanonen fungerte igjen :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har opplevd det samme og da kun med skumkanonen, og fant løsning i en annen tråd her.

Gardena koblingene på hageslangen var av typen som automatisk stopper vannet. Disse sørger for at høytrykkspyleren ikke får nok vann, og den begynner å pulsere. Byttet til gamle Gardena koblinger, og skumkanonen fungerte igjen :-)

Har en slik som stopper dersom noe ikke er koblet på. Får prøve å bytte ;)

Prøvde med nilfisk sin kanon og det fungerte utmerket da men.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem. Da satt det ett lite sandkorn i en dyse. Fjernet dette og alt virket igjen! 

Dysen ligger rett innen for koblingen, som på bildet ditt er skrudd med gjenge tape.

Endret av BBB
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk blåst ren dysen og da fungerte den strålende igjen!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive