MagneL

For tynn lakk til å fikses?

Planlegger å kjøpe en Golf 1'er igjen, og tittet på en her om dagen. Bilen var teknisk nesten 100%, men hadde som ventet noe rust, og ellers plaget av fuglemøkk etter lagring i fellesgarasje en stund. Nåværende arving av bilen sa han hadde prøvd å polere bort med garn, var glatt og greit, men langt fra borte... Hadde med lakkdybdemåler og det lå på 70-90 um. Før jeg fikk målt, hadde jeg hadde planer om å våtslipe og polere opp igjen, men det går kanskje ikke når det er så tynt med lakk igjen? Legger ved bilde for å illustrere problemet. Bilen var full av polishrester i kroker og kriker ellers, og ble engasjert og nysgjerrig da jeg dro frem lakkdybdemåleren:)

post-4728-0-41418600-1431245574_thumb.jp

post-4728-0-08160700-1431245590_thumb.jp

Endret av MagneL
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde en Golf 1 en gang i tiden og den fikk maskinpolering MANGE ganger for å si det slikt. Men lakken var org på hele bilen. Vet at den ble våtslipt en del ganger også med 2500 papir men det var vel pappa som gjorde det for meg den gangen. Gikk helt fint det.

Jeg selv har bare detailet en Golf 1 som ble våtslipt for hånd med 2500 papir mange steder og polert opp med roterende. Der har jeg ikke målt lakk en gang da eier mente alt var org. Lakken var ganske så hard, det gikk kjempefint å rubbe den hardt for å si det slikt. 

Denne gangen brukte jeg roterende med Scholl S03G sammen med gull og blå Scholl pad.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, denne bilen er 100% original, ikke omlakkert noe sted.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aller først ville jeg forsikret meg både en, to og tre ganger at PTG er kalibrert skikkelig.

Det neste du gjør er å sammenligne måling inni dørkarmer i forhold til utvendig. Det er selvsagt ingen eksakt vitenskap, men det gir en pekepinn på hvor mye klarlakk ekstra det er på eksteriøret i forhold til dørkarmer, vannkanaler etc.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det siste jeg gjorde før jeg gikk ut av bilen min var å sikre kalibreringen:)

Men det andre gjorde jeg ikke. Gikk over hele bilen og det varierte fra 70-170 over hele bilen. Dørkarmer osv gjorde jeg ikke, tenkte ikke på en gang... Tar en vurdering ila dagen og sjekker det ved en evt handel:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive