Arban

Hjelp til Flex DA trøbbel

Hei !

Har en Flex DA som jeg har kjørt en periode på kansje 5-6 biler. og nå på siste begyndte den å riste/vibrere mere og kastet av pad på hurtigste hastigheten. Noen som har erfaring med ette? mulig for at maskina har blitt for varm? 

Vet er sitter et nåle lager inn i der, kan dette ha blitt skadet av temp? Burde ikke det. kjører med medium bakplate..

Kulelageret vet jeg er OK pga at det finnes ikke slakk i det. Burde da holde mer enn 5-6 biler. har kjørt noe hardt men etter hva jeg har lest her på forumet skal det være umuli å drepe disse gosakene :)

Takker på forhånd for svar :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være produksjonsfeil.Min har tålt hardt kjør i 5 år. Kanskje bare skruen som fester bakplata har løsnet litt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder med silset her. Har selv Flex DA, og den har jeg brukt på et utall biler, både privat og jobb...og den holder enda, eneste er at bakplata mi ikke klarer å holde på padsene lengre, så har bestilt ny plate :) Ville sendt mail til de du kjøpte den hos og spurt om de har vært borti noe lignende...

kaster den av padden med en gang på høy hastighet eller er det etter en liten stunds bruk med press?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! 

Skruen til bakplaten sitter godt fast, dette har jeg sjekket :)

Er etter litt bruk, akkurat som om når den har fått "driftstemp" :P Da er det ikke så varmt at en ikke kan ta på. men kjenner at det er en lonk i gearhuset om jeg kan kalle det det.

Får ringe scandicshine å høre i morgen.. kjedelig å ha en maskin en ikke stoler på.. blir ikke serlig shiny etter en runde med kun bakplate i lakken :P 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er den sølvfargede delen du kaller girhuset, så er det normalt at den blir varm. Etter noen timers hardkjør er den så varm på min maskin at jeg svir fingertuppene, men jeg har aldri opplevd at den spytter pads.

Det eneste problemet jeg har hatt med min var for mye friksjon mellom filten på kanten av nevnte girhus og bakplate slik at bakplaten smeltet litt...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja den sølvfarga delen ja. 

Synes også her er mer vibrasjoner i maskinen enn det har hvert tidligere.. kanje dette også noe av årsaken til at pads ikke vil være på?. Min bakplate er helt fin etter å ha kjørt den på 5-6 biler. har også den Store bakplaten opplever samme her. dog med medium pad på..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive