Jump to content
Sign in to follow this  
Arban

Hjelp til Flex DA trøbbel

Recommended Posts

Arban

Hei !

 

Har en Flex DA som jeg har kjørt en periode på kansje 5-6 biler. og nå på siste begyndte den å riste/vibrere mere og kastet av pad på hurtigste hastigheten. Noen som har erfaring med ette? mulig for at maskina har blitt for varm? 

 

Vet er sitter et nåle lager inn i der, kan dette ha blitt skadet av temp? Burde ikke det. kjører med medium bakplate..

 

Kulelageret vet jeg er OK pga at det finnes ikke slakk i det. Burde da holde mer enn 5-6 biler. har kjørt noe hardt men etter hva jeg har lest her på forumet skal det være umuli å drepe disse gosakene :)

 

Takker på forhånd for svar :)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
hmsilset

Kan være produksjonsfeil.Min har tålt hardt kjør i 5 år. Kanskje bare skruen som fester bakplata har løsnet litt?

Share this post


Link to post
Share on other sites
WernerH

Holder med silset her. Har selv Flex DA, og den har jeg brukt på et utall biler, både privat og jobb...og den holder enda, eneste er at bakplata mi ikke klarer å holde på padsene lengre, så har bestilt ny plate :) Ville sendt mail til de du kjøpte den hos og spurt om de har vært borti noe lignende...

kaster den av padden med en gang på høy hastighet eller er det etter en liten stunds bruk med press?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Arban

Hei! 

 

Skruen til bakplaten sitter godt fast, dette har jeg sjekket :)

 

Er etter litt bruk, akkurat som om når den har fått "driftstemp" :P Da er det ikke så varmt at en ikke kan ta på. men kjenner at det er en lonk i gearhuset om jeg kan kalle det det.

 

Får ringe scandicshine å høre i morgen.. kjedelig å ha en maskin en ikke stoler på.. blir ikke serlig shiny etter en runde med kun bakplate i lakken :P 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Christer

Hvis det er den sølvfargede delen du kaller girhuset, så er det normalt at den blir varm. Etter noen timers hardkjør er den så varm på min maskin at jeg svir fingertuppene, men jeg har aldri opplevd at den spytter pads.

Det eneste problemet jeg har hatt med min var for mye friksjon mellom filten på kanten av nevnte girhus og bakplate slik at bakplaten smeltet litt...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Arban

Ja den sølvfarga delen ja. 

 

Synes også her er mer vibrasjoner i maskinen enn det har hvert tidligere.. kanje dette også noe av årsaken til at pads ikke vil være på?. Min bakplate er helt fin etter å ha kjørt den på 5-6 biler. har også den Store bakplaten opplever samme her. dog med medium pad på..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×
×
  • Create New...