awt

Kärcher K5 lekker i kjølings-"huset"

Jeg har en Kärcher K5 som er rundt to år gammel, og som stort sett har fungert greit.

Den siste tiden har jeg lagt merke til at det lekker litt vann fra den, så jeg bestemte meg for å åpne den, da jeg ikke ser poenget i å levere den inn for at noen skal bestemme at den er frostskadet, og deretter sende regning på "feilsøkingen".

Uansett, jeg fant fort ut at lekkasjen kom fra plasthuset som ligger rundt motoren, og som kjølvannet går innom. Jeg demonterte dekselet, men både dekselet og O-ringen(e) så hele og pene ut, og det er ingenting som tilsier at det skal lekke her. Etter å ha skrudd det sammen igjen ble det såklart enda verre, så nå lekker den hakket mer enn det jeg er komfortabel med.

Jeg har funnet en nettside som selger dette plasthuset med tilhørende O-ringer, men jeg er usikker på om det er verdt de 350,- (pluss evt. moms, alt etter valutakursen den dagen), ettersom det jeg har egentlig ser helt greit ut.

Er det noen som har vært borti dette?

Tok dessverre ingen bilder, men det er snakk om nummer syv her:

ETZ-5348903-000-00.jpg

Jeg smurte ikke noen av O-ringene inn med noe, men de var heller ikke tørre. Muligens det kan være verdt forsøket? Ettersom dette huset er av plast (med plastgjenger) er jeg også redd for at man ikke får festet det skikkelig om man demonterer det et par ganger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å smør pakningene med vaselin først

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om noen andre skulle bli utsatt for dette, så kan jeg jo skrive videre hva som ble gjort.

Vaselin ble forsøkt i store mengder, men det tok ca. tre og et halvt sekund før spruten stod i alle retninger.

Jeg valgte da en litt mer drastisk løsning, og smurte alle O-ringene inn med noe sikaflex-lignende limgreier fra Biltema og lot det herde i 2-3 døgn, noe som gjorde susen. :) Får naturligvis aldri dette i fra hverandre igjen, men synes det var en bedre løsning enn å kjøpe ny spyler.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive