Ellefsen86

Vedlikehold av bruksbil?

Hei

Jeg er glad i å holde bilen min ren men er langt ifra noen "detailer"

Jeg lurer på åssen jeg kan få en vaskemessig enkel lakk å rengjøre.

Jeg har kjøpt meg en billig Da maskin for å prøve det ut. Har avfettet bilen , så vasket , clayet også polert med menzerna fg 400(blå harde puter) deretter med auto glym super resin polish myke hvite puter.

Har polert bilen før bare med ag super resin men etter en uke så gir det ikke beskyttelse lenger, å visst jeg vasker med ag shampo conditioner så forsvinner voksbeskyttelsen helt . Nå som det går mot sommer hadde det vært deilig og kunne gjøre "en" storjobb også ha mindre vedlikehold av lakk (bare vask). Noen som har tips ? Kan jeg kombinere noen av di produktene jeg har med feks en lakkforsegler ? Har ikke råd til å kjøpe dyre flotte produkter heller. Noe som kan gjøres enkelt å greit ?

Håper på svar Mvh Daniel

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei. Det letteste er nok og legge på Autoglym Extra Gloss Protection etter at du har polert med super rince ;) Om du ikke bruker for sterke kjemikalier holder nok den en hel stund :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Collinite 845, enkel å legge og umulig å gjøre noe feil. Holder og ser bra ut og.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Collinite 845, enkel å legge og umulig å gjøre noe feil. Holder og ser bra ut og.

Legger du denne tykt og lar den ligge for lenge, så har du jobb for resten av kvelden :)
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes en del vokser som får bra omtaler, men allikvel er fin pris på, deriblandt collinite 845, fusso, BH finis, dette er vokser som koster 189 og 299 og 499, som holder til mangen behandlinger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger du denne tykt og lar den ligge for lenge, så har du jobb for resten av kvelden :)

Tull. Jeg la 845 på lykter og deler av panser på min brors bil og glemte å buffe det av. Først to måneder senere kom jeg på det, og det var null problem å få av. I verste fall er det bare å kline på litt mer voks og så buffe med en gang.

Legger du 476s for tykt og lar den ligge for lenge, derimot...

(men igjen, legg på mer voks og buff med en gang = problem løst)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har aldrig hatt det problemet. Var med en kamerat en gang, og han glemte alt på nedre del av dørene på høyre siden, og tok det av ett par dager seinere, og det var null stress.

Men eg la litt for mye med Collinite 915 og la på hele bilen samtidig, og det skulle eg ikkje gjort, det ble mye arbeid.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt en test på Fusso i vinter... "bang for bucks" når det er snakk om polish i hvertfall ..

Med fare for å høres teit ut: Fusso er ikke polish, det er voks/(sealer) ;)

Endret av Marius Engel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tull. Jeg la 845 på lykter og deler av panser på min brors bil og glemte å buffe det av. Først to måneder senere kom jeg på det, og det var null problem å få av. I verste fall er det bare å kline på litt mer voks og så buffe med en gang.

:lol:  :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Jeg er glad i å holde bilen min ren men er langt ifra noen "detailer"

Jeg lurer på åssen jeg kan få en vaskemessig enkel lakk å rengjøre.

Jeg har kjøpt meg en billig Da maskin for å prøve det ut. Har avfettet bilen , så vasket , clayet også polert med menzerna fg 400(blå harde puter) deretter med auto glym super resin polish myke hvite puter.

Har polert bilen før bare med ag super resin men etter en uke så gir det ikke beskyttelse lenger, å visst jeg vasker med ag shampo conditioner så forsvinner voksbeskyttelsen helt . Nå som det går mot sommer hadde det vært deilig og kunne gjøre "en" storjobb også ha mindre vedlikehold av lakk (bare vask). Noen som har tips ? Kan jeg kombinere noen av di produktene jeg har med feks en lakkforsegler ? Har ikke råd til å kjøpe dyre flotte produkter heller. Noe som kan gjøres enkelt å greit ?

Håper på svar Mvh Daniel

Legg en form for beskyttelse etter SRP så skal du se det blir bedre. Dog synes jeg kombinasjonen fg400 og SRP er noe merkelig, fg400 er en grov proffpolish med slipemidler, og SRP et forbrukerprodukt uten slipemidler som stort sett bare vil skjule spor/matthet etter fg400. Jeg ville kjøpt en voks/forsegling og en ordentlig finpolish for å komme helt i mål.

Legger du 476s for tykt og lar den ligge for lenge, derimot...

(men igjen, legg på mer voks og buff med en gang = problem løst)

X2 på den, har dog ikke ventet lengere enn over natten med buffing, men det gikk helt fint.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive