steinhar

Enda en nybegynner, voks/sealer...

Hei!

Tenkte å kjøpe meg komplett poleringspakke fra BN når jeg kommer meg hjem fra havet, bilen min er full i vaskereiper og det som er. Trenger tips til en voks/sealer til slutt. Har sett litt på Menzerna Power Protect Ultra siden resten av pakken er menzerna.

Er denne grei eller burde jeg gå for noe annet? Noen annet som kommer godt med som ikke er i pakken? Har PB, surfex HD og Iron x. Skal brukes på svart bmw e46.

Har desverre ingen bilder.

Steinar

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den sealeren har jeg ikke testet, her bruker jeg oftest Duragloss 111, eller RejeX mht sealer, Voks, så er det stort sett Swissvax det går i her, der syntes jeg alle er bra.

Ellers er det nok mye å velge i der ute, så du får nok et tips el to tipper jeg :D

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar.

Sånn som jeg har forstått det så er det bedre holdbarhet på sealer enn voks, vil bruke det i første omgang da siden jeg er en del borte og dama bruker bilen mens jeg er på havet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er go, husk å bruke eventuelt en wipedown eller en pre cleaner før sealer, samt la bilen stå tørt noen timer eller over natta etter buffing av sealer :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar.

Sånn som jeg har forstått det så er det bedre holdbarhet på sealer enn voks

Dette stemmer ikke. Begrepet sealer refererer til syntetisk, flytende voks og holdbarheten varierer voldsomt fra produkt til produkt.

Fra bilnerden kan vokser fra Bilt Hamber anbefales og hvis du ønsker sealer er Collinite 845 en vinner :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er go, husk å bruke eventuelt en wipedown eller en pre cleaner før sealer, samt la bilen stå tørt noen timer eller over natta etter buffing av sealer :)

Er det nødvendig med wipedown? Har lest mye forskjellig om dette også...

Dette stemmer ikke. Begrepet sealer refererer til syntetisk, flytende voks og holdbarheten varierer voldsomt fra produkt til produkt.

Fra bilnerden kan vokser fra Bilt Hamber anbefales og hvis du ønsker sealer er Collinite 845 en vinner :)

Okei, mye å sette seg inn i, i en jungel av produkter, forkortelser og betegnelser for en newbie.

Hva har lengst holdbarhet av disse?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syntes ikke det skader å ta en, særs om du har brukt polish med oljer i, da er det greit mht heft syntes jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har prøvd menzerna sin power protect. Etter knappe 2 mnd'er var all beskyttelse borte, på sommer tid, så den syns eg var dårlig :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, mye å sette seg inn i, i en jungel av produkter, forkortelser og betegnelser for en newbie.

Hva har lengst holdbarhet av disse?

Det er helt sikkert, mye kreativ markedsføring er det også.

Jeg opplever +- 6 måneder med både 845 og BH Finis :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøver meg på 845 da :)

Takk for god hjelp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive