Gå til innhold
hdloop

Overgangen mellom bilbytte

Recommended Posts

hdloop    2
hdloop

Hei

Regner med mange her har vært i samme situasjon.

Jeg har kjøpt ny bil. Levering i august en gang tipper jeg.

Har en 2014 Golf 1,4 TSI i dag som skal selges privat før ny bil kommer.

Hva gjør dere her? 

Selge nåværende bil så fort som mulig og kjøpe en haug til 5K å ha til ny kommer?

Eller sitte på den jeg har så tett opptil som mulig? Ha litt is i magen...

Går det evt å leie bil i noen mnd?

Hva tenker dere er smartest?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aero    125
Aero

iløpet av mine ca 30 bilkjøp på 10 år, så har eg alltid kjøpt ny før den gamle er solgt :) men har du råd til å ha begge 2 ei stund så behold golfen. Er det i grenseland så selger du den nå :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius Engel    123
Marius Engel

Hvorfor skal du selge bilen din før den nye kommer, for å så leie bil i mellomtiden? Høres ut som det er billigere å vente til den nye kommer, slik at du slipper utgiftene med leiebil.

For meg høres det også ut som en utgift å kjøpe ett "overgangsvrak" med påfølgende omregistreringsavgifter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Vent med å ta ut den nye til du har solgt den gamle, hvis det er økonomi det handler om. Nybilen kan godt stå hos forhandler en stund.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
_Makki_    1 034
_Makki_

Hvis jeg personlig venter med å selge en bil før jeg handler en ny en så ender det at jeg sitter med 2 biler for en stund.. Så finner jeg ut at jeg beholder den gamle pga følelser for den ;) Slikt havnet jeg med 7 biler nå og ingen av de vil kunne finne veien til en ny eier :)

Men skal du selge den gamle så ville jeg brukt litt tid nå på å shine den, ta gode bilder og legge ut for salg. Så informere kanskje at du venter på nye bilen osv. Blir ofte slikt at når en får en ny bil så blir den eldre bilen litt glemt kanskje. En gleder seg kanskje så mye til den nye at når det kommer til salget av exen så gir en ofte litt blafen og ønsker å bare få den vekk..

Endret av _Makki_

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius Engel    123
Marius Engel

Sist gang fikk jeg en ok inbyttepris hos forhandler. Avtalen var da at jeg kunne prøve å selge den privat inntil jeg fikk ny bil. Om den ikke ble solgt til den dato, kunne jeg levere den som inbytte samme dagen som jeg hentet nybilen.

Veldig grei løsning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglaze / polishduden    2 608
Autoglaze / polishduden

Hvis jeg personlig venter med å selge en bil før jeg handler en ny en så ender det at jeg sitter med 2 biler for en stund.. Så finner jeg ut at jeg beholder den gamle pga følelser for den ;) Slikt havnet jeg med 7 biler nå og ingen av de vil kunne finne veien til en ny eier :)

Men skal du selge den gamle så ville jeg brukt litt tid nå på å shine den, ta gode bilder og legge ut for salg. Så informere kanskje at du venter på nye bilen osv. Blir ofte slikt at når en får en ny bil så blir den eldre bilen litt glemt kanskje. En gleder seg kanskje så mye til den nye at når det kommer til salget av exen så gir en ofte litt blafen og ønsker å bare få den vekk..

Derfor er det deilig å ikke selge på forhånd. Da har man tid til å shine både ny og gammel bil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hdloop    2
hdloop

Takk for mange gode råd.

@_Makki_ jeg kan love deg at gammel bil ikke blir glemt - vi er da detailere:-)

Jeg har pengene mine i nåværende bil - dvs jeg må selge den for å frigjøre egenkapitalen som er ca halvparten.

Tror kanskje en bra løsning kan være å selge nåværende så fort jeg får et bud jeg kan leve med.

For så å kjøpe en dårlig vedlikeholdt a-la Polo - ta en full shine på denne og selge når jeg får den nye. Kan fort vise 

seg at jeg har gratis bil i ventetiden..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig