Oyvind007

Riper/steinsprut svart bil

Hei!

Trenger litt tips og hjelp her :)

Litt dårlig bilde men.. Tror dere denne ripa må fylles for og skjule den helt? Evt bare med klarlakk, eller også me farge? Er vell litt vanskelig og se hva som trengs ut ifra bilde men :P
20150506_210816.jpg

20150506_210844.jpg

På dette bilde:
Er det vell egentlig en omlakkering som skal til for å få det bra? Men det har jeg dessverre ikke råa til :D
Det er utrolig mange små steinsprang i fronten, skulle vell egentlig hatt en slik panserbeskytter...
Er det noe vits i å prøve å fylle og våtslipe de? Hva med tanke på rust? Det vil vell begynne og ruste med tiden?
20150506_210911.jpg
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Det er noe vanskelig og se på bildene dine men her er en S&S du kan se på med tanke på fylling av stein sprut! =)

Jeg har selv kjøpt inn forstørrelsesglasset og mikroskopet fra clas ohlson og disse fungerer meget bra i forhold til prisen.

http://www.detailersclub.no/forum/topic/3872-vw-passat-4motion/ 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Det er noe vanskelig og se på bildene dine men her er en S&S du kan se på med tanke på fylling av stein sprut! =)

Jeg har selv kjøpt inn forstørrelsesglasset og mikroskopet fra clas ohlson og disse fungerer meget bra i forhold til prisen.

Ja der var det mange tips og hente. Tusen takk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig mange fine tips der, men jeg har et par spørsmål som jeg håper noen kan svare på.

Må man ha roterende maskin for å fjerne riper etter våtslip eller holder det med DA? Noen som har prøvd?

Jeg har selv prøvd å flekke steinsprut med tannpirker men synes det var vanskelig. Synes lakken ble seig/tørket ekstremt for så det var vanskelig å få til en god dråpe som dekket steinspruten uten å gå ut på resten av lakken. Blir spennende å prøve med kanyle.

Kan man alltid blande farge og klarlakk? Kjøpte lakk (BMW) av forhandler og de sa at man ikke kunne blande fordi den ene var vannbasert og den andre akryl(?)basert tror jeg.

På min bil (2008 BMW 318d sølv metallic) er det veldig mye steinsprut, spesielt på panser og støtfangeren foran. Støtfangeren er i plast, er det noe spesielt man må tenkte på ved behandlig av denne?

Er det noen som har tips for å unngå steinsprut? Noen produkter man kan bruke?

Jeg tror forrige eier har gjort ekstremt lite for å ta vare på lakken på bilen. Vil en polering+voksing hjelpe mot steinsprut?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive