waxonwaxoff

Pinnacle Black Label Sealant

Hi folks!

Dette er min første post og jeg vil gjerne starte med å takke dere for all hjelpen. Har snoket rundt på forumet her ganske lenge før jeg endelig fikk mannet meg opp til å registrere meg. Ikke at jeg har så mye visdom å komme med, men jeg kan sikkert legge ut noen "how not to" guider etterhvert :-)

Min interesse for detailing startet med en flaske turtle wax, påført i stekende sol på en gammel renault laguna som 18 åring. Og så sluttet interessen også der. Tok seg opp igjen etter en dårlig artikkel i VG nå 15 år etter. Prøve ut autoglym sin resin polish og ble hekta. Nå hadde jeg bare den gamle laguna-katastrofen som sammenligningsgrunnlag, men resultatet på audien ble fantastisk! Innser i ettertid at det bare ble under middels. Men det var en god start. Bestiller meg i dette øyeblikk en DA maskin og gleder meg til å teste den ut sammen med noen nye produkter (på konebilen først selvsagt..)

Når introduksjonen er unnagjort har jeg selvfølgelig et spørsmål;

Jeg har en flaske med Pinnacle Black Label Diamont Paint Sealant liggende. Har noen erfaring med denne, enten med maskin eller for hånd? Jeg synes den er ok å smøre på, og har en grei holdbarhet, men igjen, jeg har ikke mye å sammenligne med nybegynner som jeg er. Den var himla dyr, men det er vel ikke alltid man får det man betaler for. 

Er virkelig DA maskiner så idiotsikre som det sies? Jeg her handyman av typen som bruker to timer på å henge opp en hylle.

Takker

Wax

Endret av waxonwaxoff
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den går på for hånd eller med DA og bløt pad :)

DA maskin er så safe det går an mht maskinpolering, så fremt du vet hvilken ende du skal holde i er du berga :) For min del, kan jeg ikke se noe fallgruver mht DA maskin, en skal benytte produkter som er for DA maskiner (nå er vel snart alt beregnet for DA) men feks ull er det vel ikke så mange som benytter på en slik maskin, samt polisher som trenger mye varme for å fungere.

Hastverk er lastverk, jobber du med DA maskiner så er vel det å jobbe for fort en ting mange gjør i starten, en DA maskin generer lite/ingen varme, så den trenger lengre kjøretid en roterende maskiner når det kommer til enkelte produkter. Legger du en sealer med den, så er ikke fart så viktig, da skal det bare fordeles utover på en lavere hastighet. Husk også at en maskin fordeler produktet veldig bra, så en trenger ikke å knalle til med så mye produkt på paden, at en får takkekort fra leverandøren etterpå ;)

Ellers vil jeg ønske deg velkommen til DCN, så får vi håpet at polering av bil i solsteika ikke gjentar seg, utrolig hvor vrient polish blir å fjerne når det er bakt fast i lakken :D 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for gode svar! Da kommer Rupes´en i posten snart håper jeg. Klør i fingrene etter å teste ut.

Ellers vil jeg ønske deg velkommen til DCN, så får vi håpet at polering av bil i solsteika ikke gjentar seg, utrolig hvor vrient polish blir å fjerne når det er bakt fast i lakken :D

DET skal være bra sikkert. Skjer det igjen selger jeg bilen. Gidder ikke prøve en gang.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive