Mathias Engeset

Lite tips

Tenkte jeg skulle komme med ett lite tips om ingen andre har gjort det før meg. 

Aliexpress er en eller annen slags kinaside med gratis frakt til norge på mye av det som selges, og det meste der er svinbillig!  :D  Klart, man får hva man betaler for, og bildene har en tendens til å lyve, men for eksempel : http://www.aliexpress.com/item/Free-Shipping-10pcs-lot-25x25cm-Microfiber-Car-Cleaning-Towel-Microfibre-Detailing-Polishing-Scrubing-Hand-Towel-Car/32247013398.html10 stykk mikrofiberkluter til bare 3,75 $! Er jo helt sikkert greie til litt felgskrubbing og slikt tenker jeg da.

Og her er jo noe som tilsynelatende er grei kvalitet og har god størrelse for under 100lappen 
http://www.aliexpress.com/item/Extra-Large-160x60cm-Supersoft-Plush-Microfiber-Drying-Towel/32250970882.html

Man bør bare ikke bestille herifra om man har dårlig tid, leveringstiden kan være ekstremt lang, (30-90 dager) Men alt i alt store sjangser for å gjøre kjempekupp :)

Edit: Søk gjerne på detailing eller lignende, man får opp masse ''piss'' men tror helt klart mye er brukbart!

Håper dette ikke var feil sted å poste dette? Isåfall får jeg bare beklage på forhånd!  :P

Endret av ØHN
Flyttet til "Nettbutikker"
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har en tråd om billige løsninger, og der er det en del linker til AliExpress. Jeg har handlet derfra i drøyt et år nå og er stort sett fornøyd, men jeg bruker mye tid på å sammenligne priser og produkter, og ikke minst fraktmetoder. Det er såklart fristende med gratis frakt, men når det tar opp til to måneder før greiene kommer blir det litt bittersøtt, så jeg leter nå konsekvent etter selgere som tilbyr enten billig fra via FedEx, UPS eller DHL, eller gratis frakt via de samme. Det er viktig å se på totalprisen, ikke bare produktprisen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har en tråd om billige løsninger, og der er det en del linker til AliExpress. Jeg har handlet derfra i drøyt et år nå og er stort sett fornøyd, men jeg bruker mye tid på å sammenligne priser og produkter, og ikke minst fraktmetoder. Det er såklart fristende med gratis frakt, men når det tar opp til to måneder før greiene kommer blir det litt bittersøtt, så jeg leter nå konsekvent etter selgere som tilbyr enten billig fra via FedEx, UPS eller DHL, eller gratis frakt via de samme. Det er viktig å se på totalprisen, ikke bare produktprisen.

Ja, er enig der altså! Ser det at enkelte av selgerene har slik registered air china mail eller noe i den dur, da skal frakttiden ligge på rundt ''bare'' en måned ser det ut til hehe. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frakttiden er nå en ting, men mange opererer med 15-25 dagers behandlingstid av ordren før den sendes også, så da går månedene fort... jeg har opplevd å få varer jeg har glemt at jeg har bestilt fordi det har tatt så lang tid.

That said, mange strammer seg opp om man slenger "please pack and ship as fast as possible" i kommentarfeltet ved utsjekking.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opplever du det som en seriøs side Christer? Jeg trenger noen deler til et boblebad, å bestille det fra dem er det letteste da de har det på lager, og deleneikke er å oppdrive i Norge. men søkte opp bruker erfaringer som hittil har skremt meg fra å gjennomføre en bestilling. Litt surt å bestille deler for $ 500-600 som ikke dukker opp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fått alt jeg har bestilt så langt. Siden i seg selv er seriøs, på samme måte som ebay, men det kommer jo an på selgeren. De er dog veldig interesserte i å yte god service, helt til de får pengene sine, etter det er det stille... så når du mottar produktet, ikke merk det som ankommet uansett hvor mye mas det blir om at de har registrert at du har mottatt pakken (alt sendes som registrert/rekommandert post). Du har som regel etpar uker på deg før transaksjonen blir autolukket. Bruk denne tiden på å teste/bruke produktet for å se om det lever opp til forventningene, og hvis ikke er det bare å sutre via alimail til selgeren. Hvis de ikke vil ordne opp fyrer du inn en dispute, og da svarer de med en gang. :)

Jeg har måttet gjøre det en gang, og ting var på stell på under en time. Så ja, jeg anser opplegget som seriøst og trygt. Jeg har lagt igjen nærmere $2500 der det siste året og har hatt ett nestenproblem som da ble tatt hånd om prompte.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenkte å handle herfra en gang, men tenkte det ville være lurt å betale med paypal... er det ikke mulig eller var det bare selgeren jeg var borti?

Jeg fant tilsvarende nok produkt og pris på ebay og handlet der, så da ble det ikke noe av.

Endret av hgnubel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er så å si ingen selgere som tar paypal på AliExpress, men de har sin egen greie kalt AliPay... jeg bare betaler med kredittkort som vanlig og hvis det blir noe tull får banken beskjed. Men, har som sagt ikke hatt noen problemer så langt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive