Gå til innhold

Interessert å delta på et kurs over 4-6 timer?  

56 medlemmer har stemt

1. 1.

• Ja jeg ønsker å delta.
      50
    • Ja, og jeg er behjelpelig som veileder.
      3
    • Nei, dette er ikke noe for meg.
      0
    • 4-6 timer blir for mye.
      3

Recommended Posts

Skrevet

Jeg tar påskeferie på søndag klokka 12. Men etter påsken er jeg med :)

• Svar 159
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

• NeDD

40

• My2cents

18

• Larsen-Racing

17

• Eirik

13

Mest aktive i dette emnet

Skrevet

Skal i teorien i konfirmasjon den datoen, så jeg prøver å få til dette i stedet :lol: Det blir ikke lett, men kjerringa skal jo til hgsd.. Så jeg håper på at jeg kan få mast meg til å komme da.. ;)

Skrevet

Nå må det ikke blandes her, 3 mai er satt for hoved "treff", nå på søndag ville kun vært et spontan møte på kveldstid......

Skrevet

Men guttær. Denne vaskekvelden vår, må det bli noe av, fortrinnsvis etter påsken. Det er vel såpass lite planlegging som skal til, at vi kan vel nesten bare ta det på sparket, eller?

Skrevet

Jeg er hvertfall med på vaskekveld nå på søndag :)

Hvilket klokkeslett hadde dere tenkt dere?

Skrevet

Kveld? Må vell ikke være mørkt?

Er game fra kl. 1400 jeg...

NeDD
Skrevet

Blir ikke vaskekveld i dag. My2Cents hadde ikke anledning til å joine. Dvs vi har ikke lokal i kveld heller.

Får ta det en annen gang.

Men poleringskurset 3. mai blir det uansett. :)

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side

• 3 weeks later...
Larsen-Racing
Skrevet

3 Mai så kan jeg og se om jeg kan komme nedover! Er ca 2.5t for meg å kjøre ned til Stavanger.

Har ikke så all verden med erfaring med roterende og ikke så mye "kunnskap". Men har kjørt over to biler med Megs G220v, gikk over til roterende og har tatt to biler og M3en sin andre runde nå. Meste er selv lært, så jeg kan være behjelpelig med litt om det er ønskelig. Selv om eg føler jeg ikke har nok kunnskap til å lære bort helt enda.

Hadde vert veldig morro å vert med på noe slikt, trefft folk fra forumet her :) M3en kan være demo for hvordan det skal se ut ;) Hehe! Får på seg Swissvax Concorso de nermeste dagene.

Skrevet

Bor i stavanger, og blir nok å ta turen ja :-) 3. mai altså? klokkeslett osv da?

Er ganske ny på dette altså, men har kjøpt roterende maskin og 106ff så det hadde vært spennende å lært litt mer, har ikke prøvd så mye enda...

NeDD
Skrevet

Gledelig at folk ønsker å være med :D

Ang tidspunkt, så er det jo en søndag... Klarer folk å roe alkoholinntaket på lørdagen og stille til kl. 1100 eller 1200?

Hadde vært greiest å komt i gang da vi blir MYE folk og jeg håper at folk er innstilt på å gå løs på mange testpaneler...

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side

Larsen-Racing
Skrevet
Gledelig at folk ønsker å være med :D

Ang tidspunkt, så er det jo en søndag... Klarer folk å roe alkoholinntaket på lørdagen og stille til kl. 1100 eller 1200?

Hadde vært greiest å komt i gang da vi blir MYE folk og jeg håper at folk er innstilt på å gå løs på mange testpaneler...

Må kjøre tiiiiidlig hjemmefra jeg da ja! Så får prøve å begrense inntaket av alkohol.

Hvor er denne plassen lokalisert for vi som ikke er lokal kjendis?

NeDD
Skrevet

Har ikke du M3 da? Høyre pedal.... ;)

Men jeg håper at noen kan hjelpe litt på veiledingen under veis når 20 mann begynner å polere.

Hehe, kan bli mye å drifte å koordinere av to stykker, men alt går...

Rekner med at det er litt erfaringsforskjell, men vi er optimister på at alle skal få ting til. :)

Oppfordrer alle til å stille med egen maskin og egne produkter for de som har det.

Regner med at det er viktigst for hver enkel å bruke sitt utstyr, da det er det de skal bruke etter den helgen....

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side

Skrevet
Har ikke du M3 da? Høyre pedal.... ;)

Men jeg håper at noen kan hjelpe litt på veiledingen under veis når 20 mann begynner å polere.

Hehe, kan bli mye å drifte å koordinere av to stykker, men alt går...

Rekner med at det er litt erfaringsforskjell, men vi er optimister på at alle skal få ting til. :)

Oppfordrer alle til å stille med egen maskin og egne produkter for de som har det.

Regner med at det er viktigst for hver enkel å bruke sitt utstyr, da det er det de skal bruke etter den helgen....

Kanskje dere skulle hørt om Knoksen var villige til å donere noen paneler ?

Må kjøre tiiiiidlig hjemmefra jeg da ja! Så får prøve å begrense inntaket av alkohol.

Hvor er denne plassen lokalisert for vi som ikke er lokal kjendis?

Da taster du inn Stokkamyrveien 30 i Sandnes kommune på gps'en din, det er i samme bygg som trykkeriet til Stavanger Aftenblad på Forus.

Larsen-Racing
Skrevet

Høyre pedal ja:P Den vet jeg godt hvor er :) Jeg kan være behjelpelig med å veilede om det er nødvendig. Tror ikke jeg trenger å "lære" så mye nytt, men man lærer jo så lenge man lever! M3en får jo sin runde med polering nå, så jeg skal holde maskinen borte fra den :P

GPS du liksom, det er for pyser! Kjører på retnings sansen og skilt jeg :) Sandnes har jeg vert et par ganger. Tror jeg vet hvor IKEA er, men ikke helt sikker.

Skrevet
Høyre pedal ja:P Den vet jeg godt hvor er :) Jeg kan være behjelpelig med å veilede om det er nødvendig. Tror ikke jeg trenger å "lære" så mye nytt, men man lærer jo så lenge man lever! M3en får jo sin runde med polering nå, så jeg skal holde maskinen borte fra den :P

GPS du liksom, det er for pyser! Kjører på retnings sansen og skilt jeg :) Sandnes har jeg vert et par ganger. Tror jeg vet hvor IKEA er, men ikke helt sikker.

HER er kart

Larsen-Racing
Skrevet

Det såg greit ut! Bare å følge E39 og finne den avkjørselen :P Noe store ting, skilt etc jeg skal se etter på den avkjørselen?

Ta med maskinen Larsen-Racing. Vi trenger alle vi kan få.

Skal folk få best mulig utnyttelse så må vi ha flest mulig maskiner og minst mulig statister. :)

Done! Skal gjøre alt for å komme meg ned denne dagen. Håper det går i boks :)

Skrevet

Var dumt det havnet på søndagen, jeg får ikke lov av skjefen å dra den dagen iom at vi skal i konfirmasjon. (Lettere irriterende) Så jeg får ha det tilgode til neste gang. ;)

Skrevet
Det såg greit ut! Bare å følge E39 og finne den avkjørselen :P Noe store ting, skilt etc jeg skal se etter på den avkjørselen?

Ligger vis a vis Ikea og rett ved siden av Lefdal, de pleier å ha store skilt ja...

Skrevet

Hmm.. skulle fått fatt i en roterende til meg selv før kurset. Orker ikke å stå der med biltema DA, tar for lang tid å få resultat. Men jeg dukker uansett opp og ser/suger til meg litt kunnskap. Skal prøve å ta en litt grundig vask av bilen i det minste.

Men hvordan blir det med HT? Tar du med NeDD? Jeg hadde litt lyst til å prøve foamcannon. Kan godt betale for det vaskemiddelet jeg bruker, hvis det er noe lurium som må brukes.

Skrevet

NeDD stiller med sannsynligvis med 2 HTspylere inkl foamgun, så blir sikkert til at noen får prøvd seg.. har nok foam såpe, så du trenger ikke tenke på det Eirik ;)

NeDD
Skrevet

Tar med 2 ht´er, foam-lance, nok vaskeutstyr, mitter, såpe, tørkehåndkle osv.

Blir gjennomgang av skånsom vask i starten der vi bruker en eller to biler.

Folk joiner på vasken og vi får dem rene og pene klar til polering.

Videre så blir det fakta og forklaring ang. maskinpolering.. Viser så videre 1-stegs polering og hvordan man bruker en roterende maskin. Det blir mulighet og jeg håper at ALLE ønsker å få prøvd seg, da det ikke er noe å tape på det.

Ull- og cuttingpads er selvsagt noe alle skal få prøvd da de ikke er farlige i hele tatt.

Håper for spør og lurer underveis så blir ting litt etter hvordan folk ønsker. Jeg stiller uansett med 3 maskiner, kanskje 4. Håper alle som har anledning tar med seg sin roterende slik at vi er mange som kan polere på likt.

Har man ikke egen maskin så byttlåner man litt underveis såklart. :)

Eirik, det er ikke poleringspress.... Bare poleringsplikt :D

Om det tydelig er et høyt nivå og det er tid, så er vi ikke vanskelige med å lære videre våtsliping osv. :)

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side

Skrevet

Ja jeg har mye swirls jeg skulle ha tatt, men det blir ikke med tohodet DA, for å si det mildt.

Så hvis det blir anledning til å låne roterende er jo det supert :)

Larsen-Racing
Skrevet

Jeg tar med meg det jeg har av produkter og pads viss jeg kommer nedover. Alt går mot at jeg kommer så!

Da vasker jeg ikke bilen før jeg kjører siden vi kan vaske der, eller det kan jo hende jeg må ta å vaske litt da! Kan jo ikke kjøre så langt med skitten bil :)

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår