kris1986

Vw-lakk.. Masse Vaskeriper

28 innlegg i emnet

Jeg og en kompis har likt å vaske biler og slikt i noen år nå, men først etter vi var på ett Meguiar's kurs fikk vi virkelig opp øynene. Vi begge har VW med sort lakk, hard lakk mao, og vi har en del vaskeriper. En ny Hitachi-maskin er på vei, etter jeg har brukt biltema's to-hodet maskin i noen år (synes den fungere greit med bra pad's). Men kan noen her hjelpe meg med å velge ut riktig Meguiar's-produkt og pad som passer til? Vil helst ikke bruke det sterkeste produktet og lammeull siden jeg er relativ ny med roterende maskin (hvis jeg kan la være lammeull på lakken min da...)

På forhand; takk!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gul pute og MG80 kan du ikke gjøre skade med! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar! For den tar fortsatt vekk swirls da.. Men da er det jo bare for meg å gå på ebay.com og bruke paypal:)

Gleder meg syyykt til å få tatt en skikkelig runde med bilen.. Sette på sommerfelgene og holde på en dag med bilen er rett og slett erotisk! (og blir moro å prøve Hitachi'n :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke jeg har villet kjøpt så mye på ebay.Mye av det som ligger der er dyrere enn det som du kjøper på butik.ta en titt

HER

Finner alt du trenger innen meguiars på den linken.

Du kan jo ta en titt på #83 og,er ikke altid #80 klarer jobben.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har handlet to-tre ganger fra Autoglym (fikk 4 forskjellige pad's til Cyclo maskinen i går faktisk), handler jeg fra ebay.co.uk f.eks så fikk jeg claykit hjem på døra for 150,- , Meguiar's washmitt for ca 100,- , 2 sett med deep crystal fra Meguiar's fikk jeg på døren for 610,-.

Så bestiller jeg litt og litt, så synes jeg det funker bra fra eBay:)

Men skal opprette en jetcarrier, så da hjelper det litt med frakt fra Autoglym

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MEGUIARS Mirror Glaze Professional Speed Glaze #80 - 946ml - 194kr med frakt

MEGUIARS Mirror Glaze Professional Swirl Remover 2.0 #9 - 160kr med frakt

I forhold til Turtle Wax med "nanoteknologi og aktive fargepigmenter" med samme pris er det kansje ikke så ille? default_smile.png

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiar's 80, 82 og 83 er bra saker, husk også MG21 da som sealer.

Om bilen er bra med swirls tar du nok mye med gul megs pad og Meguiar's 83, men for helt 100 res kan det være at du ahdde trengt enten MG84 og burg megs pad elelr MG85 og ull pute. Uansett hadde jeg testet MG83 + Gul pad først da den tar bra, går fu over flaten 2 ganger så skal du fjerne en god god del vil jeg tippe. gjør du det rett skal du klare denne lsp klar (last step produkt) ellers kan du gå over med beige pad og MG80 for å få den siste finishen.

Hitachi er bra saker det....

sjekk hastigheter ol på produktene da på meguiars.com og "kjør" forsiktig.

PS var megs kurset bra? har lyst til å dra på det selv en gang.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

og HUSK bilder da......

Ellers tror vi ikke du har hverken bil eller poleringsmaskin.....he he ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det sånn at jeg tror jeg mista kameraet mitt på sist lørdag, men håper jeg finner det.. ble litt for full, og kamera lå i baklomma.. Så jeg polerte en Mondeo her om dagen med Biltema DA maskinen min, og brukte clay, bilen ble kjempebra (men fikk jo ikke tatt bilder..)! Har faktisk ikke brukt clay før, men han fra Norskprol på det kurset lærte oss det, og fy f det fungerte bra

Blir bra å polere over kjærra mi hvertfall, for det trengs:) Kjøpte bilen i oktober, og ho som hadde bilen før meg vasket bilen ofte, men ikke noe mer enn å vaske tror jeg...

Kurset jeg var på var bra, men jeg var på basic kurs hvis jeg kan kalle det det. Jeg viste ikke så mye om produktene deres, heller ikke så mye om maskinbruk (roterende), så det var veldig bra for meg. Ellers bare spurte vi om vi lurte på noe, eller hvis vi hadde noe på bilen, kjørte vi den inn og han typen lærte oss. Veldig bra! Og han skrøt ikke av produkene hele tiden... Han anbefalte det som var bra, og ba oss ikke kjøpe det som ikke fungerte så bra fra Meg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hovedkontoret til Meguiars i Noge (Norsk Prol) ligger ikke langt unna meg, vet de har kurs der også, så får prøve å slenge meg på ett en gang, de er ofte flinke de som har de kursa der har jeg forstått.

Ulempa er vel at du reiser med fulle poser er jeg redd (kjenner jeg meg rett) he he...men men, morro lell

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er lett for å bli litt handling! "åh, den var jo helt rå", "så du det eller?", "den er jo sikkert fin å ha!".. sånt blir det kroner av:) og trådløs terminal, ja, det har de i bilene;) Men tror folka der er flinke!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

får legge kortet hjemme og ta med en sum cash så en ikke betaler i flere år etterpå..he eh

Husker du hva det kostet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du tenker på kurset var det gratis for meg gjennom lafinto i fredrikstad (en kompis tok meg med gjennom en bilklubb)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for alle svar da! Så får jeg ta noen før og etter bilder når jeg skal gå over bilen:) GLEDER MEG!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet meguiars også nevnte det ovenfor meg en gang at de kan ha en demo med produkter om vi ønsket det.

Kan sikkert organiseres en gang det vil jeg tro...hadde i alle fall vært morro det, men medlemmer her er bra spredt, så det er vrient å få noe som treffer alle her.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke du sjekke om de har en kjøreplan for i år da Truls,og legge den ut om mulig?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært kult om Norsk Prol kjørte ett eget kurs for oss her inne. Så fikk man samtidig muligheten til å treffe noen av folka her inne også:) Føler jeg trenger et lite kurs i roterende før jeg gidder å kjøpe meg maskin.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger kurs jeg også, men æhh, ordner seg det vettø;) Har prøvd noen ganger da:)

men hadde vært skøy med ett kurs/samling!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en her inne på forumet som kjenner en del av gutta på meguiars, sender han en PM jeg så kan han sjekke om det er mye planlegging ang dette og om de har kursplan rundt i landet eller om det er bare generelt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk svar fra Meguiars (Norsk prol) i dag, der de gir intrykk av at dette er noe som er innteresant for de med et treff med Detailersclub.no, de skulle komme tilbake med info ang dette senere, så jeg skal holde dere oppdattert så fort jeg vet noe mer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive