André_

Ny bil, lakkfarge

Vi skal levere leasingbilen i desember. I den forbindelse må vi planlegge og etter hvert bestille ny bil.

Det blir enten en Skoda Octavia Scout eller en Superb.

Syntes de ulike brunfargene er fine. Brunnelo Brown, Topas Brown eller hva de nå heter. Men frykter at dette er farger som bare har vært i vinden den siste tiden.

Hva tenker dere? Er det en risky farge å velge mtp. salg, i forhold til de standard fargene?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du skal fortsette å lease spiller ikke fargemote inn spør du meg, da er det forhandler som må styre med det om 3-5år.

Ved kjøp kan du nok risikere at enkelte farger er tyngre å selge eller blir "mindre verdt"

Liker selv brun/bronze fargene godt og hadde nok lett kunne valgt det selv.

Satt i samme dilemma når vi skulle kjøpe HC caravelle, og droppet brun metallic pga skeptisk på mote og å bli lei etter 10år.

Vi bestilte grå metallic og er forsåvidt fornøyd, MEN; tipper vi blir dritlei bilen etter så mange år, og skulle keg valgt på nytt hadde jeg uten tvil tatt den i brun metallic selv (og har vi ikke fått den enda engang... Grrrr)

Tok Forøvrig en superb i fjor i brun som jeg likte godt, fargen passet bra på bilen synes jeg!

Endret av tr86
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min personlige menng er at den mørkeste brunfargen er utrolig tøff! Jeg forstår at du liker de fargene. Den lyse er også fin, men hakket under, synes jeg. Brunt kan kanskje bli litt gubbe-aktig, ihvertfall den lyse, om den ikke lenger blir populær?

Jeg valgte dark metal grey av flere grunner. Den er fin, ikke like lett å se skitt og riper på som sort, og trolig lett å selge. Jeg hadde lyst å være vågal å velge race blue, men jeg turte ikke. Den er og virkelig fin, men for de som ikke er redd for å stikke seg litt fram vil jeg tro.

Jeg tror du blir mest fornøyd med den fargen du liker best selv. Ellers vil du vel kanskje angre etterhvert? Så lenge bilen ikke er rosa, eller en veldig sterk farge, går det nok greit å selge vil jeg tro. Men jeg har ikke solgt mange biler, så jeg vet ikke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min personlige mening er at på Scout'en ville jeg styrt unna brunfarger da det matcher dårlig med det sorte rundt.

På Superben derimot ville jeg også ha gått for en brunfarge.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir nok kjøp denne gangen

Takk for synsounktet om fargen rundt. Er det plasten du tenker på. Ser krasjen i farge der ja.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg holder en knapp på disse brunfargene. Jeg liker selv mørkebrune biler med metallic meget godt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive