Gitaristian

Wipedown eller ikke?

Skal ta vårpussen og bilen er uten swirls eller hologrammer.. Tenkte bare å kjøre noen lette pass med svart pad og sf4000 for å fjerne litt gammel voks og få frem litt mer dybde og glans.. Så skal jeg legge sw shield..

Er det å ta en wipedown bittelitt tullball etter et slikt steg? Hørt noen mener at oljene fra steget jobber godt med voksen!

Har lest litt og folk mener det ene og det andre..

Yay or ney på wipedown før shield?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med mindre du kjører polishen til den støver (noe som er vanskelig med en så fin polish som hovedsaklig er oljer) er det bare å tørke av og legge voks.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blei tatt en test med shield med og uten wipedown her inne. Best holdbarhet var faktisk uten wipedown :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge jeg avslutter med SV CF Regular eller Finish, så bruker jeg aldri wipedown når jeg skal beskytte lakken med voks. 

Siden de polishene inneholder pre-wax oils. 

Og i ditt tilfelle her vet du jo også at det er et resultat uten kjørespor og holos, så da bør det gå fint! 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Basert på de som har testet kan det i beste fall være bittelitt positivt å ikke ta en wipedown mellom finpolish og voks.

På myke/vanskelig lakktyper (eller generelt) kan det være en bra ting for unngå microswirls, oljene i finpolish vil jo til en viss grad fungere som friksjonsdemper ved buffing av polish og påføring av voks. Jeg tar ikke wipedown hvis jeg ikke må, vil ha minst mulig gnukking på nypolert lakk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive