BjörnB

1 mai.

33 innlegg i emnet

Har tenkt og polere bil i helgen og passer ypperlig og vaske i morgen gjør ikke noe det vel? Hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei :o

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal eg :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Amazonen skal få seg en god vask og polering :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er fridag.Vurderer å vaske tempoen :)   Arbeidskjøretøyet mitt.

10494785_10152645859358922_6842070662038

6

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Folk er gale, jeg stod å raket inne på egen eiendom 1. mai for noen år siden, da kom en gammel mann bort å skjelte meg ut :) Aldri fått så lættis før, jeg rakte på egen eiendom, det har ingen noe med. Å bruke løvblåseren skjønner jeg selvsagt er noe annet :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke ganske vanlig å vaske bil 1. mai da?

Ihvertfall herover på toten er det tradisjon med veteran kolonner og sammenkomster :)

Vasket bobla i dag jeg da.. men mulig det blir en kattevask i morgen om den har blitt litt støvete innen da ;)

Men ja... kiosker og bensinstasjoner har jo personell som jobber 1mai.. 

Min anbefaling er nå og ta dagen slik man selv vil, og gjerne dyrke egen hobby :)

Grisetøff Tempo Hmsilset  :wub:

Endret av Concker
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det Gaula amcar og C&C som fyller "sentrumen" i morgen.

Tipper det er mange nyvaskede biler som kommer da :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er den ene dagen i året jeg virkelig jobber. Er jo arbeidernes dag?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og for øvrig kan man gjøre som man vil :)

Ellers er det egentlig ikke noen grunn til å få lættis av at en eldre mann strammer opp folk som jobber 1. Mai. Det handler jo ikke om hva man gjør og hvor man gjør det. Det handler snarere om respekt for dagen og arbeidet mange har lagt ned for arbeidstakeres rettigheter. Noe vi alle nyter godt av, men nok tar veldig for gitt.

Jeg er ingen LO-mann og jeg holder meg langt unna tog i morgen. Blir nok litt jobbing på meg også, bare så det er sagt. Men jeg har stor forståelse for at dette er noe annet enn en vanlig søndag eller helligdag.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal jobbe i hagen, vaske en bil, og støvsuge 3 biler :) Kan ikke sitte med henda i kors heller.

Enig med Concker, folk må ikke ta helt av. I 2015 kan ikke samfunnet bare stoppe helt opp, noen vasker bilen, andre sitter med henda i kors og mener alle burde det. Deilig med fri er det uansett :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Folk må få gjøre hva de vil.

Skal selv slave meg gjennom statistikk i morgen :/.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som sier man skal sitte med henda i kors, det skal ikke jeg heller.

Jeg sier bare at 1. Mai har en betydning som mange nok ikke har forståelse for lenger. At en eldre herre påtalte rakingen var ikke tilfeldig.

Mye mulig dagen også har utspilt sin rolle akkurat hva angår å holde seg unna arbeid. Det får bli en individuell vurdering.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg og de på min alder ser på det som en fridag. Hva den står for blir nok ikke ofret en tanke av de på min alder hvertfall, meg inkludert. Vil heller ha en vanlig dag på jobb enn å ha en dag det ikke er lov å gjøre som man vil på egen eiendom som man gjør hver dag ellers i året.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi ser nok ganske likt på dette.

Ellers er jo det meste lov også i morgen, det er bare reaksjonene til enkelte som kan være litt annerledes enn alle andre dager ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er greit å respktere dagen synes jeg. Gå rundt huset og sysle med småting og vaske bilen ser ikke jeg på som jobb.

Å hamre, bråke med sager, sette opp takstoler på garasjen derimot synes jeg blir for mye.

Jeg bor også i ett boligområde, hvor husene er litt spredd. Men når folk fyrer i gang motorsagen hver eneste søndag, og gressklippererne hver eneste søndag, blir jeg smålig frustrert over at det ikke er mulig å få det noenlunde fredlig en eneste søndag når det er fint vær. Konstant bråk...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og på vinteren kjører "alle" snøfreser..

Samtidig er det jo slik at med barn og fritidsaktiviteter for både små og store, pluss masse annet, så er det ofte søndagen og andre helligdager som er den tiden man har igjen for å gjøre ting i og rundt huset.

Det handler vel om å ta hensyn til andre, men det er det ikke alle som klarer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For en flott gammel moped! Ser helt strøken ut !!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er greit å respktere dagen synes jeg. Gå rundt huset og sysle med småting og vaske bilen ser ikke jeg på som jobb.

Å hamre, bråke med sager, sette opp takstoler på garasjen derimot synes jeg blir for mye.

Jeg bor også i ett boligområde, hvor husene er litt spredd. Men når folk fyrer i gang motorsagen hver eneste søndag, og gressklippererne hver eneste søndag, blir jeg smålig frustrert over at det ikke er mulig å få det noenlunde fredlig en eneste søndag når det er fint vær. Konstant bråk...

Når skal ellers folk bruke motorsaga? Trives du ikke bør du flytte mere avsides. Selv bor jeg på landet og utnytter enhver lørdag og søndag til arbeid. Bråk eller ei. Får jo ikke gjort mye i ukedagene mens man er på jobb

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå vasket jeg begge bilen i går torsdag på angitt vaskeplass,enda kommer sure nabodama på 70+ å klager over at jeg vasker  :mad: Hva som plager henne vil hu ikke si men det plager henne veldig så hu ville tilby at jeg fikk vasket bilen hos noen andre for hennes regning.Når det kommer til 1.mai tar jeg alt rolig og ingen arbeid ute på denne dagen :) så jeg ikke provoserer slike folk som henne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive