TEM

Tips - lakk uten klarlakk

Heisann,

Jeg har en rød veteranbil som ble lakkert for 20 år siden. Har en DA maskin og lurer på tips til hvilken kombo som kan fungere når det gjelder pads og polish for lettere korrigering?

Vet det er vanskelig å svare på siden lakktyper er forskjellig - men en kvalifisert gjetning fra dere er helt sikkert bedre enn at jeg leter i en hylle :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avhengig av hardhet på lakk og tilstand..

Det beste er nok å plukke fram det du har stående i hylla og prøve deg fram til du finner en kombinasjon eller serie av kombinasjoner som gir det resultatet du er ute etter :)

Jeg var med og tok en rød (rosa) Volvo, der endte jeg opp med Scholl S03 og oransje Uber på DA. Ble rød og blank igjen den!

Da testet jeg både S30, S17+ og Gtechniq P1 på forskjellige pads på vei opp til S03. S30 på fin pad ga enormt fin glans til slutt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, akkurat nå så har jeg kun Scholl S40 så jeg må uansett ute og shoppe litt nye ting. Får vel bare kjøpe inn litt forskjellig pads og f.eks S03 og S17 og teste litt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes ein pakkepris på s03, s17 og s30.

Vil du kjøpe stykkevis, so hadde nok eg vurdert å kjøpe s20 istedet for s30.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv deg frem er vell den letteste løsningen. Kombotesting: start med mildeste kombo, også går du til grovere dersom det trengs :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive