Gå til innhold

Vask / rens av semsket skinn

Recommended Posts

Marius Næss
Skrevet (endret)

Har søkt uten hell og finner stort sett bare kjerringråd og halvgode sko-råd på Google. Hvordan går jeg frem for å rense opp semsket skinn. Det er snakk om ett sjeldent italiensk sykkelsete fra midten av 80-tallet. Regner med at det skal være helt svart, men fremstår nå litt grå/brunaktig og bærer preg av dårlig pleie. Jeg har swissvax sitt leather cleaner sett, men har ikke turt å prøve dette. Noen som har noen tips?

Det på sykkelen er mitt (eneste bildet jeg har), men det på ebay er ganske likt i fargen.

post-2636-0-84975600-1430259077_thumb.jp

post-2636-0-07302700-1430259091_thumb.jp

Endret av Marius Næss
hmsilset
Skrevet

Chemikal guys green clean 1:10. Spray på. Jobb inn med pensel og tørk rent med mf. Det ville jeg ha prøvd. Eller swissvax alcanta med samme metode.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-Silset bilpleie 

Marius Næss
Skrevet

Alcantara er jo mikrofiber, dette er skinn.. Så vet ikke helt selv. Har lest at man kan bruke eddik og vann, men igjen - skeptisk

alexanderst
Skrevet

Har også tenkt på å rense ett par sko jeg har i semskaskinn. Usikker på hva jeg bør bruke..

Skrevet (endret)

Har et sett til semskede sko. Dette består av cleaner, sprayimpregnering og en kobberbørste. Tror ikke det er mere hokus pokus enn at fibrene legger seg etter vask, og da må man bruke børsten for å få de opp igjen. Stivhet på børsten er som en stiv interiørbørste.

Fungerer utmerket på sko ihvertfall ;)

Edit: børste ; https://static-cotswoldoutdoor-asadventure.netdna-ssl.com/productimages/large/3e1100970000.jpg

Rens og imp; http://www.polyvore.com/cgi/img-thing?.out=jpg&size=l&tid=121170989

Endret av Kimmen

Audi A4 allroad - Eissilber
VACN-Bergen

Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/

Marius Næss
Skrevet

Endte med å kjøpe gummibørste og en "oppfrisknings/impregnerings/fargefornyer"-spray til semska skinn fra en skobutikk. Resultatet ble overraskende bra, så vil tiden vise om alle buksene mine blir svarte i rumpa ;p

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår