Marius Næss

Vask / rens av semsket skinn

Har søkt uten hell og finner stort sett bare kjerringråd og halvgode sko-råd på Google. Hvordan går jeg frem for å rense opp semsket skinn. Det er snakk om ett sjeldent italiensk sykkelsete fra midten av 80-tallet. Regner med at det skal være helt svart, men fremstår nå litt grå/brunaktig og bærer preg av dårlig pleie. Jeg har swissvax sitt leather cleaner sett, men har ikke turt å prøve dette. Noen som har noen tips?

Det på sykkelen er mitt (eneste bildet jeg har), men det på ebay er ganske likt i fargen.

post-2636-0-84975600-1430259077_thumb.jp

post-2636-0-07302700-1430259091_thumb.jp

Endret av Marius Næss
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Chemikal guys green clean 1:10. Spray på. Jobb inn med pensel og tørk rent med mf. Det ville jeg ha prøvd. Eller swissvax alcanta med samme metode.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alcantara er jo mikrofiber, dette er skinn.. Så vet ikke helt selv. Har lest at man kan bruke eddik og vann, men igjen - skeptisk

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også tenkt på å rense ett par sko jeg har i semskaskinn. Usikker på hva jeg bør bruke..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et sett til semskede sko. Dette består av cleaner, sprayimpregnering og en kobberbørste. Tror ikke det er mere hokus pokus enn at fibrene legger seg etter vask, og da må man bruke børsten for å få de opp igjen. Stivhet på børsten er som en stiv interiørbørste.

Fungerer utmerket på sko ihvertfall ;)

Edit: børste ; https://static-cotswoldoutdoor-asadventure.netdna-ssl.com/productimages/large/3e1100970000.jpg

Rens og imp; http://www.polyvore.com/cgi/img-thing?.out=jpg&size=l&tid=121170989

Endret av Kimmen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endte med å kjøpe gummibørste og en "oppfrisknings/impregnerings/fargefornyer"-spray til semska skinn fra en skobutikk. Resultatet ble overraskende bra, så vil tiden vise om alle buksene mine blir svarte i rumpa ;p

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive